Wróżka/wróżbita jako zawód. Aspekt prawno-podatkowy.
#1

Witam.
Mam pytanie do wróżek/wróżbitów wróżących zawodowo,którzy mają własną firmę.I utrzymują się z wróżb.
Pytanie jest natury ekonomiczno-prawnej.
Pytam bo nie znam się kompletnie na ekonomi, sprawach prawnych,księgowych.. 

1.Jak rejestrowaliście firmę?
2.Jak się rozliczacie?
3.Czy coś odliczacie od podatku itp.
 Jak tak,to co i w jaki sposób?
4.Jak przychodzi do was klient prywatnie, to po wróżbie dajecie mu rachunek? No chyba nie   Jak to wygląda?
5. Jak to wygląda pod względem papierkowym? : rejestracja, ZUS, pity, Urzędy?

Jak na razie jeszcze firmy nie zakładam,ale w niedalekiej przyszłości na pewno.I chcę mniej więcej wiedzieć,jak to się je, pod względem papierkowo-prawnym.

Pozdrawiam
Odpowiedz
#2

1.Jak rejestrowaliście firmę? - Ja mieszkam w Anglii ... zrobiłam to przez internet
2.Jak się rozliczacie? - Mam księgową, której płacę raz do roku, za moje roczne rozliczenie ... jej usługa też jest wliczona w koszty
3.Czy coś odliczacie od podatku itp. Wszystko odliczam: światło, wodę, tel. paliwo, koszta na reklamę, szkolenia, kursy, karty, książki ... nawet ubranie, jeśli jest to mój tzw. uniform, wszelkie akcesoria potrzebne do mojej pracy
 Jak tak,to co i w jaki sposób? oddaję rachunki do mojej księgowej ... raz w roku. 
[size=small]4.Jak przychodzi do was klient prywatnie, to po wróżbie dajecie mu rachunek? No chyba nie  
Jak to wygląda? Jestem zobowiązana do wystawiania rachunku za każdą moją wykonaną usługę ... Fakt czasami klienci nie biorą rachunku, wówczas są to moje te tzw. "lewe" pieniążki ...  Rotfl
5. Jak to wygląda pod względem papierkowym? : rejestracja, ZUS, pity, Urzędy? Ja to mam z głowy, wszystko za mnie księgowa wykonuje ... ubezpieczenie zdrowotne jeśli nie przekroczysz pewnego dochodu - do £8,164 rocznie = 0 od £ 8,164 - £ 45.000 = 9% a ponad £45.000 = 2% składki zdrowotnej ... w Polsce ZUS.

http://fletcher-thompson.co.uk/tax-rates...8496093750