"Karty Bramy" w Tarocie
#13

Podsumowanie kart bram na planie drzewa życia

Karty bramy – szczególne karty Małych Arkanów są o tyle tajemnicze , że często jest pytanie – dlaczego ta karta a nie inna jest brama? . W kolejnych spotkaniach przedstawiałam Państwu te karty w tzw. ciągu chronologicznym . I rzeczywiście : jeśli w ciągu chronologicznym oglądamy te karty to nie do końca rozumiemy ich wagę czy to w całym układzie czy jakby w ogóle w strukturze tarota. Natomiast w podsumowaniu chciałabym państwu zaproponować spojrzenie na te karty w innego rodzaju – nie tak jak wypada ich kolejność przy pojawianiu się zgodnie z trygonami do których są przypisane natomiast na planie drzewa życia. , na planie tej struktury w której następuje emanacja i rozwijanie w poszczególnych etapach tej czasoprzestrzeni aż po moment realizacji fizycznej.
Jeśli spojrzymy w strukturze drzewa życia czyli w strukturze od pierwszego błysku emanacji po zamknięcie w formie i tą powrotną drogę wtedy zaczynamy patrzeć na karty bramy troszkę w innej sytuacji . Coś nam się wtedy może ujawnić, coś czego możemy nie rozumieć patrząc na nie w ciągu chronologicznym.
Po pierwsze co jest istotne? – pierwszą brama jak się pojawia jest
As Denarów. Nie As Pucharów, nie As Mieczy, nie As Buław ale As Denarów. Pojawia się to w tzw. świecie emanacji. Czyli pierwsza sefira, ta korona Kether. Tam gdzie następuje ten pierwszy błysk . , gdzie następuje to pierwsze zainicjowanie . czyli moglibyśmy w uproszczeniu powiedzieć – tam , gdzie zostaje zburzona nicość. Ta nicość ale oczywiście jako absolutne kabalistyczne „0” czyli to cos co jest w pełnej harmonii.
Świat emanacji jest to świat w którym następuje ten pierwszy moment, ten potencjał zaczyna rozwijać czasoprzestrzeń i się w niej materializować. W świecie emanacji mamy 2 bramy.
-Mamy Asa denarów , który rozpoczyna zejście światła w dół
- i 3 Buław , która jest zawarta w sefirze Bina czyli w tym łonie wszechświata .
I patrząc w te przestrzeń – nastąpił błysk, rodzi się wola działania. Czyli mamy pewien rodzaj sytuacji w której wiemy już, że pierwsza brama jest to brama realizacji przede wszystkim materialnej . Bo tak jak mowie w szczycie mamy 4 Asy ale tylko jeden jest Asem denarów. Czyli tylko jeden dotyczy materii. Ale wiemy już , że wszelkiego rodzaju przełomy jakie dzieją się w naszym życiu rozpoczynają się od możliwości , szans i zmian dotyczących naszej przestrzeni materialnej. I dopiero te szanse powodują kolejne transformacje tych naszych wewnętrznych aspektów. Czyli aspektu intelektualnego, aspektu woli, aspektu naszych mocy , tudzież niemocy, wykorzystania potencjału, tudzież go nie wykorzystania.
Drugi świat kiedy już ten błysk zacznie się formować z aktywnej woli czynienia czyli Asa Denarów zamieniamy w 3 Buław, to, że my go dostajemy czyli ten potencjał jeszcze nic nie znaczy. My musimy podjąć, my musimy zrobić pierwszy krok.
- 3 Buław.
Następna przestrzeń w drzewie życia , bo można byłoby powiedzieć tak : pierwsze 3 sefiroty czyli Keter, Bina i Hokma są to tzw. sefiroty duchowe ale takie boskie. Dokładnie, ten trójkąt możemy nazwać trójkątem sefir boskich. To nie znaczy, że tam Bóg czy absolut urzęduje natomiast na tym etapie dochodzi do przejawu obecności realizującego siebie Boga. Czy realizującego siebie absolutu.
Następna ta przestrzeń w drzewie życia to 3 kolejne sefiroty i jest to świat kreacji. Już same nazwy tych światów mówią nam jakiego rodzaju bramy należą do którego rodzaju w etapie aktu tworzenia przestrzeni materialnej. Czyli mamy świat kreacji i tutaj mamy 3 bramy. Z czego
- pierwsza co jest istotne zawarta w sefirze Gewura czyli tej sefirze „siła, słabość , to co Cie ogranicza” . Tam gdzie jest nasza słabość tam też jest nasza siła. Więc tu mamy kolejną informację – pierwszy krok poczyniony na poziomie łona kosmosu musi zmierzyć się z sytuacja ograniczenia na które napotykamy ale mamy tutaj 5 Pucharów czyli jest to ograniczenie wewnętrzne, emocjonalne.
Kolejny etap tego zejścia światła to jest ten świat kreacji i mamy 5 Pucharów. W sefirze Gewura czyli w tym co jest naszą słabością. 5 Pucharów jest koniecznością odwrócenia, pożegnania się emocjonalnego z czasem, przestrzenia i układami , które stanowią nasza przeszłość. Ja to na swoja potrzebę nazywam „odwrócenie się przodem do kierunku własnego życia i zrzucenie trupa z pleców”. Dokładnie 5 Pucharów jest tym wyrazem żałoby emocjonalnej za czymś co się kończy. Wiemy , że jeśli ma się dokonać 3Buław to musi pojawić się na mgnienie oka ta 5 Pucharów ale jeśli my nie pożegnamy swoich układów ale i samych siebie z przeszłości to ten pierwszy krok jest krokiem który będzie krokiem jałowym. Jest to również informacja, że krok w przyszłość jest obłożony ciężarem odejścia od czegoś. Czyli nie możemy „zjeść ciastko i mieć ciastko”. , „nie możemy gdzieś pójść i pozostać w czymś jednocześnie”.
Kolejna brama 6 Mieczy – sefira Tiferet czyli ta sefira serca, to piękno- 6 Mieczy jednak wskazuje, że poziom 5 Pucharów dokonuje się niełatwo bo 6 Pucharów jest trudnością ale jest tez informacja, że intelektualnie łatwiej nam odchodzi się od starego czy jak gdyby intelektualnie łatwiej odchodzimy od starego w momencie kiedy zerwiemy stare układy emocjonalne. I to jest jak gdyby nakładająca się informacja z tego świata kreacji. Czyli kończąc jakieś etapy w życiu ból będzie zawsze , krok powoduje nasza nieobecność już w określonej czasoprzestrzeni , tez i środowiskowej, ale z drugiej strony intelektualnie my idziemy w kierunku nowego . pokonujemy to ograniczenie.
Następna brama jest również zawarta w sefirze tiferet czyli w tej sefirze piękna. Co jest napiekniejsze w podróżach – wcale nie dotarcie do celu, - droga, która idziemy do tego celu. To jest wymiar 6 Mieczy.
6 Denarów –kolejna brama zawarta w tym świecie kreacji i można byłoby powiedzieć , że jest to rozrachunek. Jest to przeliczenie. Mamy znów informacje, że szansa zmiany sytuacji materialnej poprzez wyrażenie się energii wyższej w tej naszej strukturze postrzegania siebie na planie świata fizycznego , podjecie tego działania, odejście, pożegnanie się emocjonalne ze starymi układami , otworzenie horyzontu czyli odbicie od starego brzegu powoduje, że przychodzi czas na rozrachunek materialny. Czyli jest to tez informacja, że tu jest poniekąd zawsze zysk ale ten zysk jest zyskiem materialnym. Widzimy – cierpienie dokonuje się na poziomie emocjonalnym , straty dokonują się na poziomie intelektualnym , (6 Mieczy mówi o pewnego rodzaju stracie intelektualnie postrzeganej , tracimy jakieś środowisko, tracimy stare możliwości ) ale 6 Denarów jest jednak wymiarem sukcesu materialnego. Z wymiernego przeliczenia , że skoro podejmuje Asa denarów i czynie to co czynić należy na poziomie emocji, na poziomie woli i na poziomie intelektu to rachunek jest prosty. – mam wymiar sukcesu materialnego. Ten sukces materialny jest wyrażony jednak w tej sefirze duchowej czyli nam ludziom zapisane jest ewoluowanie naszych zmysłów , naszego umysłu, naszych emocji i naszej woli działania po to , aby zyskiwać wymiar materialny. I nie należy się tego wstydzić, bo jest taka maniera, że wstydzimy się własnego bogactwa. , wstydzimy się własnego sukcesu. Nie. Skoro jest to na poziomie świata kreacji to tu jest pewien rodzaj błogosławieństwa dla twoich działań które przejawi się w wymiernym sukcesie i w wymiernym zysku w świecie materii . po raz kolejny w świecie materii..
Następna przestrzeń to świat formowania. , ten tzw. astral. Świat formowania ma to do siebie , że wszystko co zostanie wyprojektowane w nim musi znaleźć odbicie na ziemi. Więc jeśli my widzimy pozytyw to ten pozytyw prędzej czy później staje się naszym udziałem. Ale już w formie realizacji nas w centrum tego pozytywu.
W świecie formowania mamy znów 2 sefiry- które są bardzo istotne w całym procesie bram czyli pokonywanie etapów , są to etapy. I to jest sefira Hot – „chwała, zwycięstwo , mistrzowie „ plus „ślad na ziemi który po nas pozostaje „. I tu mamy
-8 Mieczy
- 8 Pucharów.
I znów jest informacje, że określenie sukcesu , który się dokonał i akceptacja tego sukcesu materialnego powoduje, że w konfrontacji z autorytetami , bo tu są nasi mistrzowie, nasze autorytety , możemy nie wiedzieć czy znajdujemy akceptacje, mało tego – na tym poziomie często dokonuje się popłoch i panika jeśli tej akceptacji nie mamy.
Powiem moje przemyślenie które dokonało się jakiś czas temu – skąd się wzięło powiedzenie czarna owca/ -
- jest to ktoś kto się wyróżnia. Ktoś kto zmienia system funkcjonowania w obrębie danej struktury w której przyszło mu żyć. Ktoś kto się wyróżnia , ktoś kto się wybija. Pomijając dobrze czy źle.
Co się dzieje w stosunku do czarnej owcy? – stado próbuje ja zagonić do szeregu. I tak jest jeśli na poziomie np. średniej klasy materialnej ktoś pozwala sobie na sukces poprzez wykorzystanie szans i możliwości. Co się dzieje z tymi autorytetami , które do tej pory były jego autorytetami. / Bo przecież my wzrastamy na określonych poziomach . struktur gospodarczych i społecznych. No jest brak akceptacji takich zachowań. Najczęściej dochodzi do sytuacji piętnowania. 8 Mieczy ja nazywam osobiście „zagonieniem w narożnik” – dlaczego? – dlatego, że jeśli jedna owca wyjdzie ze stada to pójdą za nią i inne.
Tak samo jest przy decyzjach dotyczących zmian w układach emocjonalnych. Dlaczego nie ma pomimo tego , że bardzo często związki rozpadają się dlatego, że na jednej z osób dokonywana jest jakaś forma przemocy czy to psychicznej czy fizycznej czy jakiejkolwiek innej to tak naprawdę jej próba wyrwania się z tego układu nie znajduje posłuchu i nie znajduje akceptacji u rodziny, u przyjaciół, u tych którzy dla nich w danym momencie mogą stanowić autorytet a to dla tego, żeby później jego partnerowi przyszło do głowy się np. wyrwać jak cos mu się nie będzie podobało.
Jesteśmy na poziomie świata formowania, na poziomie sefiry Hot czyli również ten nasz ślad na ziemi mówiłam ,że stado zawsze zagania tego kto chce się wyłamać , nie akceptuje radykalnych zmian. Dlaczego? – dlatego bo jest to wyłom w strukturze. Bo jest to wychodząc z takie struktury narażenie się na brak poparcia. Często 8 Mieczy wyraża przede wszystkim brak intelektualnego zastępstwa na dotychczasowa aprobatę naszych działań, naszych pomysłów, naszej koncepcji na życie. Z tym musimy się zmierzyć. Czyli po raz kolejny mamy bramę , która mówi, że jeśli tu emocjonalnie już się cos rzeczywiście w nas dokona , zmaterializuje, przetransformuje to znów wchodzimy na poziom intelektu. , postrzegania siebie na planie autorytetów, na planie otoczenia, na planie tym jak mnie odbierają. , co o mnie mówią, co o mnie myślą, na ile akceptują moje założenia.
Następna brama usytuowana w tym miejscu to jest 8 Pucharów. Po raz kolejny kiedy dochodzi do dylematu intelektualnego musi się to natychmiast przełożyć w tzw. strukturze emocjonalnej. Bo nasza myśl, nasze samo postrzeganie generuje nasze stany uczuciowo – emocjonalne. Mamy 8 Pucharów. Mamy po raz kolejny niestety ale „chyłkiem, boczkiem „. Odejście w nowa przestrzeń jak najbardziej tak ale tu jak gdyby jest tez informacja , że całe życie wędrujemy. I do tego musimy się przyzwyczaić. Nasze zejście tu na ziemie i nasza możliwość realizacji w kolejnych naszych etapach przede wszystkim opiera się o to , że nasza wędrówka nie ma końca. To tak samo jak w systemie karmy i tego naszego inkarnowania. Żyjemy raz ale wiele razy. I tak samo jest w naszym życiu. Dochodzimy do celu ale to jest tylko etap przejściowy. Bramy się pojawiają tylko one nie tworzą układu pozytywnego wyjścia poza ograniczenie tylko ewidentnie one tworzą wtedy sieć uwikłań psycho- emocjonalnych których doświadczamy. Czasem i my poczujemy się zgonienie w narożnik bo zdamy sobie sprawę ze inni mogą inaczej. My gdzieś w tym wszystkim zamiast wspierani być przez tych najbliższych emocjonalnie jesteśmy poniekąd tłumieni, tłamszeni i boimy się podejmować własnych życiowych decyzji.
I kolejna brama w tym świecie formowania jest to sefira Jesot i to jest ten czysty, najczystszy astral.
Odpowiedz


Wiadomości w tym wątku



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości