0 - Głupiec (Wędrowiec)
#3

GŁUPIEC-bohater opowieści
Karta pokazuje Głupca w towarzystwie psa symbolizującego pomocną silę instynktu, ochraniającego go podczas wędrówki, bo chociaż nic nie podejrzewając stoi blisko skraju przepaści-nie spadnie. Szczekanie psa ostrzega go lub (co jest bardziej prawdopodobne) uświadamia mu zagrożenie. Snieżna pokrywa gór w tle karty oznacza wysokość, na jaka wspiął się do tej pory.To są szczyty, na ktorych żyje Eremita ucieleśniający końcowy cel pierwszej połowy drogi w kartach jednocyfrowych. Tym celem jest Poznanie, inaczej samoświadomość jakie on (Eremita) osiagnal, a ktore Glupiec musi dopiero zdobyc. Wszystko, co Głupiec wziął ze sobą w podróż, nosi przy sobie w sakiewce, której zawartość poddano wielu spekulacjom. Najpiękniejsze wyjaśnienie znalazł Sheldon Kopp, który nazwał worek Głupca "bagażem nieużytecznej wiedzy". To nasuwa równie typową, jak i ważną myśl na temat generalnej postawy Głupca. Albo on nie wie nic, albo nie robi żadnego użytku ze swej wiedzy. I być może dlatego nie utrudnia sobie zadania ani nie blokuje siebie tym, co wie. Ucieleśnia dziecko w nas, a dzieci, jak wiadomo, kochają wszystko, co nowe i beztrosko wkraczają na nieznaną drogę.Ta pozbawiona uprzedzeń otwartość jest bez wątpienia najlepszą postawą, żeby nauczyć się naprawdę czegoś nowego. Dlatego Waite nazwał tę kartę także "duchem poszukującym poznania".
Głupiec uosabia nieskomplikowaną i najprostszą stronę duszy,cieszącą się życiem i nie troszczącą się o to czy coś jest idealne i czy uda się bezbłędnie.On wciąż próbuje radośnie czegos nowego, bez strachu,że się przy tym ośmieszy lub że sobie nie poradzi. Jeśli coś się nie uda, próbuje tak długo, aż się w końcu powiedzie badź całkiem straci zainteresowanie. Jest w stanie cieszyć się z całego serca i wciąż zachwycać każdym nowym cudem, jaki oferuje życie, jak i samym cudem jakim ono jest.

Słowa-klucze do karty Głupiec:
Archetyp:dziecko, naiwny głupek
Zadanie:bez uprzedzeń próbować czegoś nowego, uczyć się beztroski
Cel:radość życia, zbieranie doświadczeń poprzez zabawę
Ryzyko: niezdarność, zakłopotanie, lekkomyślność, głupota
Odczucia: przedsiebiorczość, instynkt samozachowawczy, zadziwiająca otwartość, beztroska radość życia, ciekawość, chęć spróbowania czegoś nowego.

H.Banzhaf "Droga Tarota"
Odpowiedz


Wiadomości w tym wątku



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości