Warsztat 271 - Szkolne wspomnienia
#1

Z przyjemnością zapraszam na kolejny warsztat!

Tak jakoś wzięło mnie dzisiaj na wspominki o szkole Rotfl Od razu stanęła mi jedna osoba przed oczami, która budziła mój postrach, zresztą nie tylko mój, w gimnazjum. Teraz wspominam to ze śmiechem, ale kilka lat temu klasa nie była w stanie pomieścić poprawkowiczów w jednej sali i trzeba było pisać na korytarzu albo wchodzić na tury Zmęczony

1. Jaki był to przedmiot?
2. Spróbujcie opisać osobę, która go nauczała - powinny tutaj wyjść interesujące karty Uśmiech
Odpowiedz
#2

1. Jaki przedmiot?
Rycerz monet
Tu trzeba być cierpliwym, systematycznym, konsekwentnym. Umysł ścisły.
Matma lub chemia. Doświadczenie przez praktykę, dlatego chyba bardziej widzę chemię.

2. Nauczyciel
VIII Moc/ 5 pałek/ 3 pałki
Kobieta lub zniewieściały facet.
Osoba wysoka, chuda. Wyglądem jak pająk. Utyka na jedną nogę? Może chodziła o kuli.
Głośno się wypowiada, gestykuluje, teatralność. Emocje tej osoby mogły być straszne i śmieszne zarazem, niezrozumiałe, przejaskrawione. Pewnie zamiast mówić krzyczała.

Pozdrawiam
Odpowiedz
#3

No to teraz kolej na mnie Uśmiech


1. Jaki był to przedmiot?
9 Monet
Hmmm... dla mnie to sprawy finansowe... liczenie... także chyba matematyka Uśmiech


2. Spróbujcie opisać osobę, która go nauczała - powinny tutaj wyjść interesujące karty [Obrazek: usmiech.gif]
4 Miecze, 9 Kielichów, Rycerz Kielichów
Moim zdaniem był to wrażliwy i bardzo emocjonalny mężczyzna (Rycerz mi się zawsze ukazuje jako szczupły, wysoki facet). Zadowolony z siebie, być może nawet dumny z siebie. Prawdopodobnie samotny. Mógł się izolować od reszty. Być może romantyk ale starał się to ukryć. Nie mógł złapać z Wami wspólnej fali. Czuł się wyobcowany. Odciął się od was i być może przez to zachowywał się dziwnie.
Odpowiedz
#4

(18-10-2022, 18:37)Lysandra napisał(a):  Z przyjemnością zapraszam na kolejny warsztat!

Tak jakoś wzięło mnie dzisiaj na wspominki o szkole Rotfl Od razu stanęła mi jedna osoba przed oczami, która budziła mój postrach, zresztą nie tylko mój, w gimnazjum. Teraz wspominam to ze śmiechem, ale kilka lat temu klasa nie była w stanie pomieścić poprawkowiczów w jednej sali i trzeba było pisać na korytarzu albo wchodzić na tury Zmęczony

1. Jaki był to przedmiot?
2. Spróbujcie opisać osobę, która go nauczała - powinny tutaj wyjść interesujące karty Uśmiech

1. JAKI TO BYŁ PRZEDMIOT?

3 monety
Konkretna karta Oczko Uśmiech Karta rzemieślnika, czegoś konkretnego, tu nie ma nic z wyobraźni, marzeń, jest to więc przedmiot ścisły. Konkretna karta, męska energia, zero romantyzmu, wynik ma być jasny, nie ma "lania wody" Oczko. To karta taktyk, szukania rozwiązań, oszczędzania, a ponieważ to monety to obstawiam matematykę. 

2. Jak wyglądała osoba, która uczyła tego przedmiotu?

7 mieczy, Królowa Mieczy, 6 mieczy p.o.

Blondynka, ewentualnie o brązowych, dłuższych włosach, niebieskich oczach, jasnej karnacji. Wysoka, chuda, może nawet bardzo chuda, dość rygorystyczna, wymagająca dostosowania się do zasad od uczniów i od siebie - a więc miała to groźne spojrzenie Oczko Dlatego budziła obawę. Karty mieczowe mówią o "odcięciu" od uczniów, więc byla typowa pozycja uczeń-nauczyciel i nie pożartowała, minę musiała mieć poważną, wręcz się można było bać tych zaciśniętych ust. Mało się uśmiechała, raczej sztywna w postawie, ubrana elegancko, z dystansem, bez szaleństw, w stonowanych barwach jak przystało na porządną panią profesor Uśmiech 
Ale mogła mieć dwa oblicza: surowa, zimna na pozór, ale mądra i to było widać. Bystre spojrzenie, profesjnalizm, który widać w stroju, w każdym słowie, bo jest elokwentna. Rozsiewa aurę surowości, szacunku.
7 mieczy mówi o tajemniczości, trochę była trudna do rozszyfrowania albo miała element odzieży jakiś ciekawy, tajemniczy, broszkę albo coś innego ciekawego, wręcz tajemniczego.
Odwrócona 6 mieczy może mówić o tym, że miała jakąś dolegliwość, na coś cierpiała, może problem z chodzeniem, poruszaniem się.
Odpowiedz
#5

Ślicznie dziękuję za udział w warsztacie wszystkim Kwiatek
Odpowiedz
#6

(18-10-2022, 18:37)Lysandra napisał(a):  Z przyjemnością zapraszam na kolejny warsztat!

Tak jakoś wzięło mnie dzisiaj na wspominki o szkole Rotfl Od razu stanęła mi jedna osoba przed oczami, która budziła mój postrach, zresztą nie tylko mój, w gimnazjum. Teraz wspominam to ze śmiechem, ale kilka lat temu klasa nie była w stanie pomieścić poprawkowiczów w jednej sali i trzeba było pisać na korytarzu albo wchodzić na tury Zmęczony

1. Jaki był to przedmiot?
2. Spróbujcie opisać osobę, która go nauczała - powinny tutaj wyjść interesujące karty Uśmiech

Ufff, zdążyłamUśmiech

Od razu mówię, że w swoich odpowiedziach bardziej kieruję się obrazami z talii, której użyłam (The Light Seer's) niż umownym znaczeniem kartUśmiech

1. Przedmiot - 2 puchary, 9 denarów, As denarów
Przedmioty przyrodniczo-ścisłe. Obstawiam chemię, biologię lub fizykę.

2. Osoba nauczyciela - 6 buław, XVI Wieża, 2 miecze
Kobieta, w średnim wieku albo młodsza, straszna kosa, która autentycznie była sprawczynią wielu "rzezi niewiniątek" (Wieża!). Faktycznie musiała budzić lęk. Osoba pewna siebie, dominująca, miała też sporo sukcesów w swojej pracy, np. laureatów konkursów ze swojego przedmiotu. 
Ciemne włosy (raczej długie) i być może problemy ze wzrokiem.

Ciekawy warsztat, zwłaszcza w kontekście 14 październikaOczko
Odpowiedz
#7

Bardzo dziękuję za udział  Kwiatek Nawet nie zauważyłam, że wstrzeliłam się tematycznie z edukacją Rotfl Wyniki warsztatu postaram się ogłosić w tę niedzielę wieczorem.
Odpowiedz
#8

Z małym poślizgiem, ale oto rozwiązanie:

1. Jaki był to przedmiot?

Chodziło o geografię Uśmiech

2. Spróbujcie opisać osobę, która go nauczała

Nauczycielka była kobietą po 30, krępa, ale nie otyła. Opalona przez cały rok na brzoskwiniowy kolor, który czasami przechodził w dosyć podejrzany pomarańczowy odcień. Nosiła okulary oraz krótkie zazwyczaj ufarbowane i umodelowane na stojąco włosy w ognistych kolorach, miała ciemne/piwne oczy. Zawsze nosiła wysokie obcasy, sukienki, spódnice w bardzo żywych kolorach np. kobaltowy/ostry róż, podobnie jej makijaż był zazwyczaj intensywny, nosiła również kolorową dużą biżuterię. Miała bardzo ostry charakter, ale potrafiła też zażartować, jednak większość uczniów bała się jej przenikliwego wzroku Rotfl

MAG

1. Jaki przedmiot?
Rycerz monet
Tu trzeba być cierpliwym, systematycznym, konsekwentnym. Umysł ścisły. - Dla mnie zdecydowanie geografia wymagała cierpliwości, systematyczności i konsekwencji, bardzo lubię matematykę, jestem nawet inżynierem z zawodu, ale na widok przeliczania stopni geograficznych mam ciarki do dzisiaj Wyśmiewacz
Matma lub chemia. Doświadczenie przez praktykę, dlatego chyba bardziej widzę chemię.

2. Nauczyciel
VIII Moc/ 5 pałek/ 3 pałki
Kobieta lub zniewieściały facet.
Osoba wysoka, chuda. Wyglądem jak pająk. Utyka na jedną nogę? Może chodziła o kuli. - Przypomniałam sobie, że miała problem z nogą/okolicami biodra i utykała, znowu pokazał Ci się dosyć interesujący szczegół Uśmiech
Głośno się wypowiada, gestykuluje, teatralność. Emocje tej osoby mogły być straszne i śmieszne zarazem, niezrozumiałe, przejaskrawione. Pewnie zamiast mówić krzyczała. - Nic dodać nic ująć jeśli chodzi o ten opis.


anussshka



Jaki był to przedmiot?
9 Monet

Hmmm... dla mnie to sprawy finansowe... liczenie... także chyba matematyka [Obrazek: usmiech.gif]



2. Spróbujcie opisać osobę, która go nauczała - powinny tutaj wyjść interesujące karty [Obrazek: usmiech.gif]

4 Miecze, 9 Kielichów, Rycerz Kielichów
Moim zdaniem był to wrażliwy i bardzo emocjonalny mężczyzna (Rycerz mi się zawsze ukazuje jako szczupły, wysoki facet). Zadowolony z siebie, być może nawet dumny z siebie. Prawdopodobnie samotny. Mógł się izolować od reszty. Być może romantyk ale starał się to ukryć. Nie mógł złapać z Wami wspólnej fali. Czuł się wyobcowany. Odciął się od was i być może przez to zachowywał się dziwnie.  - Niby chciała z nami być po kumpelsku, ale zazwyczaj zachowywała się jak wyniosła matrona z huśtawkami nastroju, było zdecydowanie dużo emocji Rotfl

Selena

1. JAKI TO BYŁ PRZEDMIOT?



3 monety

Konkretna karta [Obrazek: oczko.gif] [Obrazek: usmiech.gif] Karta rzemieślnika, czegoś konkretnego, tu nie ma nic z wyobraźni, marzeń, jest to więc przedmiot ścisły. Konkretna karta, męska energia, zero romantyzmu, wynik ma być jasny, nie ma "lania wody" [Obrazek: oczko.gif]. To karta taktyk, szukania rozwiązań, oszczędzania, a ponieważ to monety to obstawiam matematykę. 



2. Jak wyglądała osoba, która uczyła tego przedmiotu?



7 mieczy, Królowa Mieczy, 6 mieczy p.o.



Blondynka, ewentualnie o brązowych, dłuższych włosach, niebieskich oczach, jasnej karnacji. Wysoka, chuda, może nawet bardzo chuda, dość rygorystyczna, wymagająca dostosowania się do zasad od uczniów i od siebie - a więc miała to groźne spojrzenie [Obrazek: oczko.gif] Dlatego budziła obawę. Karty mieczowe mówią o "odcięciu" od uczniów, więc byla typowa pozycja uczeń-nauczyciel i nie pożartowała, minę musiała mieć poważną, wręcz się można było bać tych zaciśniętych ust. Mało się uśmiechała, raczej sztywna w postawie, ubrana elegancko, z dystansem, bez szaleństw, w stonowanych barwach jak przystało na porządną panią profesor [Obrazek: usmiech.gif] 

Ale mogła mieć dwa oblicza: surowa, zimna na pozór, ale mądra i to było widać. Bystre spojrzenie, profesjnalizm, który widać w stroju, w każdym słowie, bo jest elokwentna. Rozsiewa aurę surowości, szacunku.

7 mieczy mówi o tajemniczości, trochę była trudna do rozszyfrowania albo miała element odzieży jakiś ciekawy, tajemniczy, broszkę albo coś innego ciekawego, wręcz tajemniczego.
Odwrócona 6 mieczy może mówić o tym, że miała jakąś dolegliwość, na coś cierpiała, może problem z chodzeniem, poruszaniem się. - Super, udało Ci się wypatrzeć również jej problemy z poruszaniem i charakterystyczny element ubioru - broszka, ciekawa biżuteria.

Kama

1. Przedmiot - 2 puchary, 9 denarów, As denarów

Przedmioty przyrodniczo-ścisłe. Obstawiam chemię, biologię lub fizykę.



2. Osoba nauczyciela - 6 buław, XVI Wieża, 2 miecze

Kobieta, w średnim wieku albo młodsza, straszna kosa, która autentycznie była sprawczynią wielu "rzezi niewiniątek" (Wieża!). Faktycznie musiała budzić lęk. Osoba pewna siebie, dominująca, miała też sporo sukcesów w swojej pracy, np. laureatów konkursów ze swojego przedmiotu. 
Ciemne włosy (raczej długie) i być może problemy ze wzrokiem.




Uważam, że fajnie wypadły te karty denarowe, kojarzą mi się one z żywiołem ziemi, czyli geografia jak ulał Rotfl  Najbliżej rozwiązania była Kama, wypatrzyła element przyrodniczy oraz podała idealny opis moich wspomnień o tej kobiecie z czasów szkolnych. Dlatego to właśnie Ciebie zapraszam do poprowadzenia kolejnego warsztatu Kwiatek  Gratuluję jednak wszystkim, jak zwykle każdy coś interesującego zobaczył.  Oklaski
Odpowiedz
#9

Super!
Gratulacje Kama :--)
Odpowiedz
#10

Ooo, dzięki!Oczko

Okazuje się, że nikt nie wyczuje belfra tak dobrze jak.... inny belfer Oczko 

Zastanowię się do czwartku nad nowym warsztatem i wrzucę na forum. 

PS  Lysandro, mamy zwyczaj, że dziękujemy wszystkim uczestnikom warsztatu przez dodanie punktów reputacji - tak również się motywujemy do dalszych ćwiczeńOczko
Odpowiedz
#11

(25-10-2022, 17:34)Kama napisał(a):  Ooo, dzięki!Oczko

Okazuje się, że nikt nie wyczuje belfra tak dobrze jak.... inny belfer Oczko 

Zastanowię się do czwartku nad nowym warsztatem i wrzucę na forum. 

PS  Lysandro, mamy zwyczaj, że dziękujemy wszystkim uczestnikom warsztatu przez dodanie punktów reputacji - tak również się motywujemy do dalszych ćwiczeńOczko

Gratuluję jeszcze raz, bardzo chętnie przyznałabym punkty reputacji, nawet próbowałam to swego czasu zrobić, ale za każdym razem, gdy klikam "Dodaj punkt reputacji" to niestety nic się nie dzieje, myślałam że może zależy to od rangi na forum, ale może to jednak jakiś błąd techniczny np. ze względu na przeglądarkę? "Ocen użytkownika" też mi niestety nie działa Załamka Jeżeli ktoś zna rozwiązanie tego problemu bardzo chętnie się dowiem.
Odpowiedz
#12

Lysandro, pewnie masz ustawiony domyślnie styl "Taro", a tam opcja dodawania punktów chyba nadal nie działa. Ja właśnie dlatego zmieniłam styl na Square, ale jest też kilka innych, w których można dodawać punkty. Wejdź w "panel użytkownika", w kolumnie po lewej stronie będziesz mieć m.in coś w rodzaju "opcje" - wejdź w to i znajdź styl, po czym wybierz inny. Wtedy już możesz nagradzać użytkowników za dowolne posty, dodając im punkty reputacji, wpisując komentarze. Pół roku temu nastąpiły zmiany na forum i wówczas ta sprawa się skomplikowała.
Odpowiedz
#13

Będąc na stylu Taro, nie dodasz punktów...
Musisz w swoim profilu przejść na styl np. Square...wtedy dodasz...
Zachęcam do korzystania ze stylu Square...wizualnie (kolorystyka) jest podobny do stylu Taro, ale ma więcej opcji w pisaniu np...
Jeśli będziesz mieć problem z przejściem na styl Square...daj znać...pomogę...

[Obrazek: attachment.php?aid=69226]
Odpowiedz
#14

Bardzo dziękuję za pomoc! Udało się Kwiatek
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości