20-11-2011, 23:35
Znaczenie kolorów
Wielokrotnie zastanawiasz się skąd w tobie niechęć do koloru, w którym koleżanka wygląda tak efektownie.
Tłumaczysz to sobie z reguły różnym rodzajem waszych karnacji lub barwą włosów.
Mówisz z przekonaniem: w żółtym źle wyglądam, to nie jest odcień dla mnie.
Jeśli jednak zdobędziesz się na odwagę i założysz ten „niedobry” kolor na siebie, na pewno ktoś powie:
wyglądasz świetnie, powinnaś to nosić!
Tymczasem ty staniesz przed lustrem i stwierdzisz, że coś jest nie tak.
Nie wiesz co, ale jednak coś ci nie pasuje, mimo że sam kolor wcale nie jest taki zły.
Warto sobie uzmysłowić, że to nasza podświadomość kształtuje zamiłowanie do pewnych barw
i niechęć do innych.
Jeśli ktoś nie znosi pomarańczowego, to nie założy go na siebie, choćby był najbardziej modny.
Jeśli ktoś doskonale czuje się w niebieskim, to będzie go nosił bez względu na uwagi otoczenia.
Nigdy nie zastanawiamy się dlaczego coś lubimy albo dlaczego coś nam się nie podoba.
Uznajemy, że tak po prostu jest, że to rzecz gustu.
Tymczasem kolor zakładanego swetra czy spodni odzwierciedla nasze potrzeby i pragnienia.
Pokazuje problem, z którym najsilniej zmaga się dzisiaj nasza podświadomość.
Metoda Tarczyńskiego przypisuje kolejnym barwom poszczególne znaczenia, biorąc pod uwagę
miejsce ich występowania w ubraniu.
Być może interpretacja kolorów, którą podam za chwilę, różni się nieco od tej znanej z podręczników
do chromoterapii czy z kursów widzenia aury.
Przypominam jednak, że omawiana metoda opiera się na symbolice, a nie na pracy z energiami,
trudno więc doszukiwać się analogii między tak różnymi systemami.
Najistotniejsze jest znaczenie kolorów podstawowych, tych, które najczęściej spotykamy i które tworzą tęczę,
aczkolwiek wszystkie ich odmiany również mają swoją wymowę.
Domieszka bieli, rozjaśnienie, powoduje powstanie barw, które w ślad za Międzynarodowym
Stowarzyszeniem Kolorów nazywać będziemy tintami.
Domieszka czerni tworzy odcienie – ciemniejsze od kolorów podstawowych.
Ich znaczenie będzie wypadkową psychologicznego przesłania barw składowych.