Niflheim i Muspelheim: Pierwotne Krainy
W Mitologii Nordyckiej Dziewięć Światów składa się z Asgardu, Midgardu, Jotunheimu, Svartalfheimu, Alfheimu, Vanaheimu, Nidavellir, Helheimu i Muspelheimu, z których każdy ma swoje unikalne cechy, stworzenia i bohaterów.
Jednak przed stworzeniem Dziewięciu Światów istniały pierwotne królestwa Niflheim i Muspelheim.
Niflheim to Lodowe Królestwo Mgły i Ciemności, położone w północnej części kosmologicznego drzewa Yggdrasil.
Tutaj lodowate rzeki i lodowce łączą się, tworząc źródło jedenastu rzek zwanych Élivágar, które wpadały do pustki Ginnungagap.
Uważa się, że Niflheim był miejscem narodzin Olbrzyma Ymira, który według Mitologii Nordyckiej był protoplastą wszystkich olbrzymów.
Z drugiej strony Muspelheim to Ogniste Królestwo Chaosu i Gorąca, położone w południowej części Yggdrasil.
Muspelheim to królestwo Ognistych Olbrzymów i miejsce pochodzenia Surtra, Olbrzyma, który strzeże wejścia do Muspelheimu.
Uważa się, że Surtr ostatecznie odegra kluczową rolę w ostatecznej bitwie Ragnaroku, gdzie będzie walczył z Bogami i pochłonie świat w płomieniach.
Pierwotne królestwa Niflheim i Muspelheim reprezentują przeciwstawne zasady lodu i ognia, które jako pierwsze pojawiły się w pustce Ginnungagap.
Dlatego uważa się je za początkowe etapy kosmologicznego stworzenia w Mitologii Nordyckiej.
Interakcja między tymi dwoma światami ostatecznie doprowadziła do stworzenia reszty Dziewięciu Światów i początku Mitologii Nordyckiej, jaką znamy dzisiaj.
Exploring the Nine Worlds of Norse Mythology: A Cosmic Journey - Viking Style