11-11-2016, 23:07
Może dodam jeszcze i w moim rozumieniu, archetyp ma za zadanie wywołać u wszystkich ludzi te same odczucia np. lęk, troskę, radość, tyle tylko, że ja wcale strachem nie będę reagować np. na to
[ATTACHMENT NOT FOUND]
Jest to demon Makara ok jakieś podobieństwo mogę widzieć do archetypu demona we mnie zakorzenionego, ale nie wzbudza u mnie strachu, czy lęku.
Mit o Veles i jego synu Svantevid (aka jaryło), uczeni twierdzą, że ten mit jest podstawą wszystkich indoeuropejskich religii w takiej czy innej formie; od grecko-rzymskiego obrazowania Hermesa i Dionizosa, do nordyckiej sagi o Odyna i Baldura. Te dwie postacie, tak jak ojciec i syn, lub w przestrzeni i czasie, są związani symbiozie. Na tym obrazie jest również mowa o czasie o przestrzeni.
Tu już mogę sobie pomyśleć, że trzeba się bać ... zajada się tymi zwierzętami?
[ATTACHMENT NOT FOUND]
Indra uwalnia bydło i Ushas z jaskini Wali ... jednak nie ...
Jednak jeśli archetypem będzie też postać człowieka, który np. płacze, to już obojętnie od kultury, koloru skóry, wzorzec ten wywoła u mnie smutek.
[ATTACHMENT NOT FOUND]
Jest to demon Makara ok jakieś podobieństwo mogę widzieć do archetypu demona we mnie zakorzenionego, ale nie wzbudza u mnie strachu, czy lęku.
Mit o Veles i jego synu Svantevid (aka jaryło), uczeni twierdzą, że ten mit jest podstawą wszystkich indoeuropejskich religii w takiej czy innej formie; od grecko-rzymskiego obrazowania Hermesa i Dionizosa, do nordyckiej sagi o Odyna i Baldura. Te dwie postacie, tak jak ojciec i syn, lub w przestrzeni i czasie, są związani symbiozie. Na tym obrazie jest również mowa o czasie o przestrzeni.
Tu już mogę sobie pomyśleć, że trzeba się bać ... zajada się tymi zwierzętami?
[ATTACHMENT NOT FOUND]
Indra uwalnia bydło i Ushas z jaskini Wali ... jednak nie ...
Jednak jeśli archetypem będzie też postać człowieka, który np. płacze, to już obojętnie od kultury, koloru skóry, wzorzec ten wywoła u mnie smutek.