Cinnabar
#20

   
Lewy górny róg: 
Skrzynia do przechowywania (Karabitsu), 1422. Japoński, okres Muromachi (1392–1573). Czerwony lakier na czarnym drewnie ze złoconymi okuciami z brązu (naczynia Negoro), wys. 13 cali, szer. 15 3/4 cala, dł. 22 1/8 cala (33 x 40 x 56,2 cm). Metropolitan Museum of Art, Nowy Jork, dar Florence i Herberta Irvinga, 2015 (2015.500.2.9a, b). 
Prawy górny róg: 
Naczynie z piwoniami, XIV wiek. Chiński, dynastia Yuan (1271–1368). Rzeźbiony czerwony lakier, wys. 1/4 cala, śr. 6 3/4 (0,6 x 17 cm). Metropolitan Museum of Art, Nowy Jork, Dar Florence i Herberta Irvinga, 2015 (2015.500.1.70). 
Na dole: 
Relikwiarz Bursa, X wiek. Północne Włochy. Kość, miedź złocona, drewno, 7 3/4 x 7 1/2 x 3 1/4 cala (19,7 x 18,6 x 8,3 cm). Metropolitan Museum of Art, Nowy Jork, Kolekcja Cloisters, 1953 (53.19.2)
Przeszukując internetową kolekcję The Met i Heilbrunn Timeline of Art History, można zidentyfikować wiele obiektów sztuki, o których wiadomo, że zawierają Cinnabar lub naturalny lub syntetyczny Vermilion
Istnieją jednak inne przypadki, które nie zostały jeszcze potwierdzone badaniami naukowymi lub nie są dostępne w wynikach wyszukiwania komputerowego. 
Na przykład internetowa kolekcja zawiera setki obiektów powiązanych ze zwrotem „czerwony lakier”, materiał, o którym wiemy, że był powszechnie wytwarzany z Cinnabar
https://www.metmuseum.org/articles/cinnabar-vermilion

[Obrazek: attachment.php?aid=74202]
Odpowiedz


Wiadomości w tym wątku



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 11 gości