17-10-2024, 00:06
The Penitent Magdalene, c.1594-1596
Caravaggio (1571–1610)
Nie tylko biżuteria, którą nosi modelka, robi wrażenie, ale także sposób, w jaki biżuteria jest przedstawiona w nieobecności.
Weźmy na przykład portret Pokutującej Magdaleny pędzla Caravaggia, ze sznurem pereł, perłowymi kolczykami z kokardką, bransoletą i długim złotym filigranowym naszyjnikiem po prostu odrzuconym na bok.
To bardzo emocjonalny obraz, ponieważ Maria Magdalena jest pochylona z głową w smutku.
Biżuteria ma symbolizować jej rozwiązłe życie, ponieważ porzuca swoje poprzednie życie po Wniebowstąpieniu Jezusa i pokutuje na pustyni.
Klejnoty były z całego serca uważane za przedmioty kobiece i oznakę wybitnej rangi.
Ale również został namalowany w okresie reformacji i kontrreformacji, gdzie ideały dekadencji były również kojarzone z rozwiązłością.
Klejnoty rzucone na bok są również aluzją do przeszłości Marii Magdaleny jako prostytutki.
W tamtym czasie obraz był rzeczywiście przełomowy, gdyż jego realizm znacznie odbiegał od sposobu, w jaki Maryja była dotychczas przedstawiana na portretach.
https://www.lillicoco.com/blogs/love-lil...-paintings
https://commons.wikimedia.org/wiki/File:...io_063.jpg