Muspellheim
#1

   
Muspellheim
Muspilli to słowo pochodzenia germańskiego.
W Eddzie Młodszej Muspellheim znaczy świat ognia, występuje też w utworze Heliand i oznacza rzeczy ostateczne.
Muspellheim /Muspilli/ - królestwo płomieni, gorący południowy biegun Wszechświata.
Dom Ognistych Gigantów.
Granic tego świata strzeże Surt, oczekujący dnia Ragnarök w którym to podpali on świat

Na południu w Muspellheim panował wieczny żar.
Królował tam Olbrzym Surt, który w czasie Ragnaroku poprowadzi siły Chaosu do walki z Bogami.
Kraina Ognistych Olbrzymów wstrząsana była wybuchami kraterów, palona słońcem.
Stamtąd pochodził Loki, który wkupił się w łaski Asów
Nordic Wiccan: Muspellheim

[Obrazek: attachment.php?aid=75737]
Odpowiedz
#2

Niflheim i Muspelheim: Pierwotne Krainy
W Mitologii Nordyckiej Dziewięć Światów składa się z Asgardu, Midgardu, Jotunheimu, Svartalfheimu, Alfheimu, Vanaheimu, Nidavellir, Helheimu i Muspelheimu, z których każdy ma swoje unikalne cechy, stworzenia i bohaterów. 
Jednak przed stworzeniem Dziewięciu Światów istniały pierwotne królestwa Niflheim i Muspelheim.

Niflheim to Lodowe Królestwo Mgły i Ciemności, położone w północnej części kosmologicznego drzewa Yggdrasil. 
Tutaj lodowate rzeki i lodowce łączą się, tworząc źródło jedenastu rzek zwanych Élivágar, które wpadały do pustki Ginnungagap. 
Uważa się, że Niflheim był miejscem narodzin Olbrzyma Ymira, który według Mitologii Nordyckiej był protoplastą wszystkich olbrzymów.
Z drugiej strony Muspelheim to Ogniste Królestwo Chaosu i Gorąca, położone w południowej części Yggdrasil. 
Muspelheim to królestwo Ognistych Olbrzymów i miejsce pochodzenia Surtra, Olbrzyma, który strzeże wejścia do Muspelheimu. 
Uważa się, że Surtr ostatecznie odegra kluczową rolę w ostatecznej bitwie Ragnaroku, gdzie będzie walczył z Bogami i pochłonie świat w płomieniach.
Pierwotne królestwa Niflheim i Muspelheim reprezentują przeciwstawne zasady lodu i ognia, które jako pierwsze pojawiły się w pustce Ginnungagap. 
Dlatego uważa się je za początkowe etapy kosmologicznego stworzenia w Mitologii Nordyckiej. 
Interakcja między tymi dwoma światami ostatecznie doprowadziła do stworzenia reszty Dziewięciu Światów i początku Mitologii Nordyckiej, jaką znamy dzisiaj.
Exploring the Nine Worlds of Norse Mythology: A Cosmic Journey - Viking Style

[Obrazek: attachment.php?aid=75737]
Odpowiedz
#3

Muspelheim
Królestwo ognia. 
Wraz z Nifelheim, źródłem wiecznego stworzenia poprzez interakcje ich żywiołów, Ognia i Mrozu. 
Muspelheim zamieszkują synowie Surta, którzy podczas Ragnaroku zniszczą Midgard. 
Bardzo wrogi świat; nigdy nie odnotowano żadnych prób podróży. 
Dla tych, którzy chcą skusić WYRD, DAGAZ jest rządzącą Runą. 
Jednak w celu wróżenia skupiamy się na kreatywnym aspekcie Muspelheim i przypisujemy temu słowu psychologiczną zdolność intuicji.
https://aswynn.com/yggdrasil-reading/

[Obrazek: attachment.php?aid=75737]
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości