10-12-2013, 00:35
Dobry wieczór,
Chciałbym przedstawić rozkład, którym można zbadać relacje biznesowe, relacje w firmie i jej otoczeniu, funkcjonowanie wybranego interesu - przeanalizować działanie modelu biznesowego. Do rozkładu używamy wszystkich arkanów. Losujemy 13 kart, w kolejności i rozkładzie:
----2----8---------6----4----
--------------1---------------
----3----9---------7----5----
---10--- 11----- 12---13---
1. Sygnifikator.
2-3. Kluczowi partnerzy. Istotne uwarunkowania związane z partnerami Twojej firmy. Ich motywacje, cele i zamiary. Co naprawdę myślą o biznesie z Tobą i jakie mają plany.
4-5. Segmenty klientów. Kto jeszcze może kupować Twoje produkty czy usługi? Być może są takie grupy Klientów, których nie dostrzegasz?
6. Relacje z Klientami. Jak wyglądają relacje z obecnymi Klientami - co może sprawić, że będą kupować więcej albo częściej? I na jakie problemy w relacjach z Klientami warto zwrócić uwagę.
7. Kanały dystrybucji. Mocne i słabe strony głównego kanału dystrybucji. Jaki kanał dystrybucji może okazać się najbardziej dochodowy.
8. Kluczowe działania. Szanse i zagrożenia związane z kluczowymi działaniami firmy. Co możesz zrobić, aby Twój biznes działał jeszcze lepiej. I na co należy uważać.
9. Kluczowe zasoby. Istotne informacje na temat surowców, materiałów, narzędzi, mocy przerobowych, na temat czasu pracy albo pracowników Twojej firmy.
10-11. Struktura kosztów. Wgląd w strukturę kosztów - jak możesz je zmniejszyć?
12-13. Strumienie przychodów. Co sprawia, że przychody są takie, a nie inne? Jak je zwiększyć?
Zastanawiam się nad dodaniem koronnej karty w rozkładzie, tj. "unikatowa wartość", czyli odpowiedź na pytanie, co tak naprawdę kupują Klienci, co jest dla nich najważniejsze i za co w istocie płacą - unikatowa, główna wartość firmy, marki, przedsięwzięcia.
Co o tym sądzicie? Przyda się?
Chciałbym przedstawić rozkład, którym można zbadać relacje biznesowe, relacje w firmie i jej otoczeniu, funkcjonowanie wybranego interesu - przeanalizować działanie modelu biznesowego. Do rozkładu używamy wszystkich arkanów. Losujemy 13 kart, w kolejności i rozkładzie:
----2----8---------6----4----
--------------1---------------
----3----9---------7----5----
---10--- 11----- 12---13---
1. Sygnifikator.
2-3. Kluczowi partnerzy. Istotne uwarunkowania związane z partnerami Twojej firmy. Ich motywacje, cele i zamiary. Co naprawdę myślą o biznesie z Tobą i jakie mają plany.
4-5. Segmenty klientów. Kto jeszcze może kupować Twoje produkty czy usługi? Być może są takie grupy Klientów, których nie dostrzegasz?
6. Relacje z Klientami. Jak wyglądają relacje z obecnymi Klientami - co może sprawić, że będą kupować więcej albo częściej? I na jakie problemy w relacjach z Klientami warto zwrócić uwagę.
7. Kanały dystrybucji. Mocne i słabe strony głównego kanału dystrybucji. Jaki kanał dystrybucji może okazać się najbardziej dochodowy.
8. Kluczowe działania. Szanse i zagrożenia związane z kluczowymi działaniami firmy. Co możesz zrobić, aby Twój biznes działał jeszcze lepiej. I na co należy uważać.
9. Kluczowe zasoby. Istotne informacje na temat surowców, materiałów, narzędzi, mocy przerobowych, na temat czasu pracy albo pracowników Twojej firmy.
10-11. Struktura kosztów. Wgląd w strukturę kosztów - jak możesz je zmniejszyć?
12-13. Strumienie przychodów. Co sprawia, że przychody są takie, a nie inne? Jak je zwiększyć?
Zastanawiam się nad dodaniem koronnej karty w rozkładzie, tj. "unikatowa wartość", czyli odpowiedź na pytanie, co tak naprawdę kupują Klienci, co jest dla nich najważniejsze i za co w istocie płacą - unikatowa, główna wartość firmy, marki, przedsięwzięcia.
Co o tym sądzicie? Przyda się?