Gemma-Kamea, Intaglio

   
Przypinka z 14-karatowego żółtego złota z fasetowanym i rzeźbionym Moldavite
Zdjęcie dzięki uprzejmości liveauctioneers.com i William Bunch Auctions & Appraisals 
źródło

[Obrazek: attachment.php?aid=75737]
Odpowiedz

   
Henri François
Andromeda
1882
Onyx Cameo
Musée d'Orsay, Paris

[Obrazek: attachment.php?aid=75737]
Odpowiedz

   
Oficjalna pieczęć z Lapis Lazuli.
Mezopotamia, neoasyryjska / nowobabilońska lub późniejsza, druga połowa VIII - VI wieku pne lub później.
Dar Nanette B. Kelekian ku pamięci Charlesa Dikrana i Beatrice Kelekian, 1999. Metropolitan Museum of Art, Nowy Jork. Lud
Подробнее: https://uvelirnoedelo.ru/lazurit-oczenka...izdeliyah/

[Obrazek: attachment.php?aid=75737]
Odpowiedz

   
Pokłon Trzech Króli Kamea: XVI w .; Mocowanie: c. 1700
Onyks, srebrny pozłacany | 3,4 x 6,5 x 1,5 cm (kamea) | RCIN 65175

Duża owalna kamea z onyksu w kolorze jasnobrązowym z otwartą, srebrno-złoconą oprawą tulei zaciskowej z pętlą do zawieszenia.
Scena, głęboko podcięta, przedstawia Pokłon Trzech Króli.
Po lewej stronie, pod strzechą, siedzi Najświętsza Maryja Panna z Dzieciątkiem na kolanach; Joseph stoi za nią.
Mędrcy idą w procesji od prawej strony z gwiazdą na górze do środka w lewo.
Towarzyszą im trzy strony, wielbłąd i koń.

Technicznie ta scena jest arcydziełem rzeźbienia wirtuozowskiego. Warstwy kamienia zostały wyeksploatowane z największą starannością: głowa jednego z Mędrców jest wycięta w ciemnej warstwie, natomiast gwiazda powyżej jest żółtawobiała i prawie wolnostojąca. Poczucie przestrzeni i perspektywy zostało stworzone, gdy głowa i szyja wielbłąda - które są w jasnym kolorze - znikają w ciemniejszej warstwie za grupą stron. Procesja postaci, ich animacja i różne kolory płaszczy Trzech Króli dają poczucie ruchu. Mędrcy i ich świta wyrzeźbione w niemal malarskim stylu. Poziomy otwór w tylnej części sceny jest prawdopodobnie dowodem ponownego wykorzystania wcześniejszego kamienia.

Sugeruje się północnowłoskie pochodzenie z XVI wieku, chociaż frez tego wybitnego klejnotu pozostaje nieznany.
Nazwy Matteo dal Nassaro lub Dominicus Romanus zostały wstępnie zaproponowane.

Kamea została po raz pierwszy odnotowana w inwentarzu sporządzonym przez panią Purcell gdzieś między śmiercią królowej w 1737 r. a jej własną śmiercią w 1755 r.
Pośmiertny spis jej osobliwości i medali opisuje tę scenę jako „Pokłon królów” 'w' Gabinecie Biblioteki Jego Królewskiej Mości 'w Pałacu Kensington.

Przedmiot ten świadczy o wyrafinowanym guście królowej Karoliny w kameach, które musiały być pielęgnowane na dworze jej ojczyma, elektora Johanna Georga IV (1668-94) w Dreźnie, gdzie w Grünes Gewölbe przechowywana była kolekcja schatzkammerów.
Caroline spędziła również większość swojej młodości w Charlottenburgu, domu swojej opiekunki Sophii Charlotte (1668-1705), w którym znajdowała się kolejna słynna skarbnica dzieł sztuki.
Prawdopodobnie Caroline była również świadoma znacznej kolekcji kamei i antyków zgromadzonych w Salzdahlum, rezydencji Antona Ulricha z Brunszwiku-Wolfenbüttel (1633-1714).

Tekst zaadaptowany z Ancient and Modern Gems and Jewels in the Collection of Her Majesty The Queen , Londyn, 2008 i The First Georgians; Sztuka i monarchia 1714-1760, Londyn 2014
Pochodzenie
Prawdopodobnie nabyty przez królową Karolinę; po raz pierwszy odnotowany w inwentarzu sporządzonym przed 1755 r. (BM.Add.Ms 20101).
źródło

[Obrazek: attachment.php?aid=75737]
Odpowiedz

   
https://www.albionart.com/wp/wp-content/..._large.png
Szafirowa broszka intaglio
Intaglio: XVII wiek, Mount: XIX wiek
Kraj pochodzenia Niemcy
Twórca nieznany
Materiał Złoto, Szafir, Srebro, Diament
Opis pracy
Broszki ze złota, srebra i diamentów, oprawione w ośmiokątny szafir z wyrytym herbem Johanna Fugo von Olsbecka (1634-1711). 

Von Olsbeck został mianowany biskupem elektora Triel 13 lipca 1676 r., Biskupem Speyerem 16 lipca 1676 r., a także pełnił funkcję dyrektora opactwa Prüm i komendanta Weissenburg. 
Obecnie otoczona jest ramą we wzory liści.szki ze złota, srebra i diamentów, oprawione w ośmiokątny szafir z wyrytym herbem Johanna Fugo von Olsbecka (1634-1711). 
źródło

[Obrazek: attachment.php?aid=75737]
Odpowiedz

   
Cameo (Florencja, XVI w.)
Wyrzeźbiona z chalcedonu

[Obrazek: attachment.php?aid=75737]
Odpowiedz

   
Tytuł: Intaglio: bachantka
Miejsce powstania: Rzym
Data: I wiek
Materiał: Amethyst
Wymiary: 2,2x1,7 cm
Data nabycia: Wszedł do Ermitażu w 1873 roku; dawniej w zbiorach LA Perovsky
źródło

[Obrazek: attachment.php?aid=75737]
Odpowiedz

   
Tytuł: Medalion z płaskorzeźbionym portretem cesarzowej Elżbiety Pietrownej
Miejsce powstania:Rosja
Autorski: Mistrz: Anonimowy mistrz. 18 wiek
Data: połowa - druga połowa XVIII w.
Materiał: bursztyn
Technika: rzeźba
Wymiary: 5,8х4,9х0,8 cm
Data nabycia: Wszedł do Ermitażu w 2009 roku; przekazana przez firmę PEARLY GATES Trading Corporation
źródło

[Obrazek: attachment.php?aid=75737]
Odpowiedz

   
Cameo: Głowa Młodego Dionizosa
Miejsce powstania: Rzym
Data: I wiek (w oprawie późniejszej daty)
Materiał: fioletowe przezroczyste szkło, złoto
Wymiary:2,6 cm
źródło

[Obrazek: attachment.php?aid=75737]
Odpowiedz

   
Kamea: Orfeusz
Miejsce powstania: Rzym
Data: I wiek pne - I wiek
Materiał: sard-agat onyks, złoty
Wymiary: długość: 1,7 cm
źródło

[Obrazek: attachment.php?aid=75737]
Odpowiedz

   
Lustrzane pudełko z głową Ateny, 400-375 pne
Cleveland Museum of Art: sztuka grecka i rzymska

Te lusterka w pudełku, zbudowane podobnie jak współczesne puderniczki do makijażu na zawiasach, były bardzo modne od późnego V wieku do IV wieku.
Dekoracja okładki była zawsze repusowana.
Często w tej okładce znajdował się inny dysk z ryflowaną dekoracją mitologicznej postaci.
Rzeczywiste lustro to wypolerowana górna część dolnej połowy pudełka. Pętelka na zawiasie pozwoliła na zawieszenie lustra jako dekoracji ściennej, gdy nie jest aktywnie używane.
Rozmiar: Średnica: 11,3 cm (4 7/16 cala)
Średni: brąz, częściowo złocony
https://www.clevelandart.org/art/1972.66

[Obrazek: attachment.php?aid=75737]
Odpowiedz

   
Cesarz Franciszek I (II.) Syn Leopolda II von Habsburg Lothringen (1768 Florencja - 1835 Wiedeń) - GND
NAZWA OBIEKTU Kamea
KULTURA Północnowłoski (Cremona)
PRZESTARZAŁY przed 1840
ARTYSTA Giovanni Beltrami (1777 Cremona - 1854 Cremona) - GND
MATERIAŁ Onyks, biało-brązowa, oprawka: złoto, emalia
WYMIARY wys. 5,9 (10,5) cm, szer. 4,4 (7) cm
PODPISANO BELTRAMI
WPISANY FI GEB. XII. LUTY MDCCLXVIII + II MAERZ. MDCCCXXXV (kamea RS); CZYNI MOJĄ MIŁOŚĆ DO MOICH SUBSTANCJI. Mam nadzieję, że BĘDĘ MODLIĆ SIĘ ZA CIEBIE BOGIEM. TEST. 14. §. 1 MARCA 1835 (wewnątrz tyłu); Jej Królewska Mość Cesarzowa Carolinsa Augusta kazała ten portret swojego nieśmiertelnego męża wykonać dla Cesarskiego i Królewskiego Gabinetu Monet i Antyków i przekazała go 14 kwietnia 1840 r. (RS na zewnątrz)
źródło

[Obrazek: attachment.php?aid=75737]
Odpowiedz

   
Kamea przedstawiająca Cesarza Klaudiusza jako Jowisza
Data:Kamea: rzymska, 41-54
Góra: włoska, koniec XVI wieku
Artysta: Rzymski; Włochy
Kamea: sardonyx Mocowanie: złoto, perły i emalia
źródło

[Obrazek: attachment.php?aid=75737]
Odpowiedz

   
Intaglio: Victoria by a Trophy
Rzym I wiek pne (w oprawie późniejszej daty)
Materiał: Karneol, Złoto
źródło

[Obrazek: attachment.php?aid=75737]
Odpowiedz

   
Bursztynowa rzymska kamea Pan
około II-III wne
Wyrzeźbiona w reliefie, bachiczna postać przedstawiała zwróconą nieco w lewo, głowę Pana, pokazaną z krótkimi rogami wyrastającymi z gęstych kręconych włosów, ozdobioną girlandą z winorośli, twarz z dużymi oczami i ciężkimi kośćmi policzkowymi, wyrzeźbiona z pełną brodą, w tle po bokach fajki i kubek do picia, 33mm x 33mm
źródło

[Obrazek: attachment.php?aid=75737]
Odpowiedz

   
Lapis lazuli pieczęć z wyrytą głową Perseusza Macedońskiego w postaci Perseusza.
Hellenistyczny. 323 - 31 pne
Brytyjskie Muzeum

[Obrazek: attachment.php?aid=75737]
Odpowiedz

   
Złoty i onyksowy pierścionek z kameą należący do Antoninesa w okresie rzymskim. SM.
Jest datowany na około II wiek p.n.e. Kobiecy profil zwrócony w lewo z płaskorzeźbą na owalnej kamiennej rzeźbie jest wyrzeźbiony w kok, z włosami splecionymi w warkocz i zebranymi na karku.
Pierścionek z węzłem Heraklesa pośrodku; Owalny pierścionek wykonany w technice ażurowej uformowany jest ze złotego drutu.
https://arkeofili.com/antik-roma-donemin...-mucevher/

[Obrazek: attachment.php?aid=75737]
Odpowiedz

   
Złoty pierścionek z północno-zachodnich Indii z intaglio z Granatem. Popiersie człowieka z napisami.
V-VI wne
Intaglio : 10 x 13 mm Pierścień : 16 x 13 mm 11,47 gr
https://auctions.bertolamifinearts.com/d...h-garnet-/

[Obrazek: attachment.php?aid=75737]
Odpowiedz

   
Wspaniała wklęsła grecka późna Jaspisowa pieczęć jaspisowa.
Ten wyjątkowy kamień ma okrągły kształt z centralnym otworem.
Jaspis jest czerwony z odcieniami pomarańczy i ochry, żyłkowany bielą i przeźroczysty; bardzo rzadka i piękna odmiana.
Stworzenia morskie.
Późne II tysiąclecie pne
26 x 27 mm x 8,5 mm.
Pochodzenie: angielska kolekcja prywatna SB, Londyn, nabyta na londyńskim rynku sztuki w 1969 roku.
https://auctions.bertolamifinearts.com/d...per-seal-/

[Obrazek: attachment.php?aid=75737]
Odpowiedz

   
Pieczęć grawerowana w Mykeńskim Agacie.
Antilope ze swoim młodym.
II tysiąclecie pne
UK, kolekcja prywatna lata 70-te, od tego czasu w tej samej rodzinie.
https://auctions.bertolamifinearts.com/d...antilope-/

[Obrazek: attachment.php?aid=75737]
Odpowiedz

   
Pieczęć grawerowana w Mykeńskim Czerwonym Jaspisie.
II tysiąclecie pne
Stworzenie jest zwrócone w lewo i charakteryzuje się dużymi skrzydłami, pióra zaznaczone dużymi nacięciami.
Koniec ogona jest zakrzywiony. Poniżej trzy kółka. Kamień jest wiercony wzdłużnie.
UK, kolekcja prywatna lata 70-te, od tamtej pory w tej samej rodzinie.
https://auctions.bertolamifinearts.com/d...ved-seal-/

[Obrazek: attachment.php?aid=75737]
Odpowiedz

   
Wczesna grecka Serpentynowa pieczęć grawerowana.
Scena polowania.
Początek I tysiąclecia pne
Śred. 30 x 12 mm
Duża uszczelka tronconic jest nawiercona wysoko.
Na powierzchni wygrawerowana jest scena polowania; lew w lewo i jeleń.
Dwa zwierzęta są oddzielone dwoma drzewami.
Wykorzystanie elementów kulistych.
UK, kolekcja prywatna lata 70-te, od tamtej pory w tej samej rodzinie.
https://auctions.bertolamifinearts.com/d...ved-seal-/

[Obrazek: attachment.php?aid=75737]
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 53 gości