Gemma-Kamea, Intaglio
#23

   
Zeus.  Sardonyks.  III.  BC.  e.  Średnica 6,1 cm
źródło
źródło
źródło

[Obrazek: attachment.php?aid=75737]
Odpowiedz
#24

   
Camée de Germanicus, Cabinet des Médailles
Le Camée de Germanicus
Przedstawia Augusta ukoronowanego dębem i laurem.
Jest w Sardonyx, Pearl, Sapphire, Glass, jego rama z pozłacanego Srebra, Pereł, Szafirów i czerwonego szkła z XIV i XVII wieku.
Autorzy: Dioscorides (rytownik) i Atelier de Paris (złotnik). Ta kamea należała do skarbca Saint-Denis. Gabinet medali Biblioteki Narodowej Francji.
źródło

[Obrazek: attachment.php?aid=75737]
Odpowiedz
#25

   
Kamea Muszli Sardyńskiej, Ascione i Antonio Mennella 1925, Muzeum Ascione
Cameo of Sardinian conch, Ascione e Antonio Mennella 1925, Museo Ascione
źródło

[Obrazek: attachment.php?aid=75737]
Odpowiedz
#26

   
   
Waza Portlandzka
Odnaleziono ją ponoć w Rzymie w 1594 r.
Przekazywana z rąk do rąk trafiła ostatecznie do londyńskiego British Museum.
Jest najbardziej znanym przykładem zastosowania tzw. szkła kameowego.
Jego produkcja wyglądała następująco: szklarz robił naczynie z ciemnego szkła, a potem zanurzał je częściowo w białej masie szklanej. Gdy ta wystygła, artysta rzeźbił w niej sceny, które miały zdobić naczynie.

Historycy sztuki zakładają, że Wazę Portlandzką (przez wiele lat należała do książąt Portland) wykonano w pierwszych latach I w. n.e., najpewniej w Rzymie.
Mimo wieloletnich sporów nie zdołali jednak ustalić, co przedstawiają dwie sceny wyryte na jej ścianach.
Jeden ze specjalistów uznał nawet, że nie da się tego stwierdzić, bo tak naprawdę wazę wykonał XVI-wieczny artysta, który słabo znał się na mitologii.
Teoria ta nie zdobyła jednak popularności.

Wielką ironią losu jest to, że waza, która przetrwała ponad tysiąc lat w ruinach Rzymu, a następnie wędrówki z rąk do rąk, została rozbita, gdy trafiła do miejsca wydawałoby się najbezpieczniejszego, czyli do muzeum.
W 1845 r. pewien pijany jegomość zwalił jakąś rzeźbę w British Museum tak nieszczęśliwie, że trafił w wazę.
Pełnię urody odzyskała ona dopiero po zabiegach konserwatorskich przeprowadzonych w 1987 r
źródło

[Obrazek: attachment.php?aid=75737]
Odpowiedz
#27

   
Roman intaglio portrait of Caracalla in amethyst, once in the Treasury of Sainte-Chapelle, when it was adapted by adding an inscription and cross to represent Saint Peter
Cesarz  Karakalii...na ametyście...
Ta ametystowa kamea z pierścieniami, datowana na około 212 rne, była pierwotnie portretem rzymskiego cesarza Karakalli.
Ale w czasach bizantyjskich przerobiono go na portret św. Piotra, dodając napis i krzyż.
Eksponat ze zbiorów Biblioteki Narodowej Francji. Zdjęcie Clio 20 .

źródło
źródło
Dla porównania...
to jest intaglio...obraz wklęsły..
camee...zawsze obraz wypukły...

[Obrazek: attachment.php?aid=75737]
Odpowiedz
#28

       
Gliptyka (gliptika) na masie perłowej
Gliptyka – sztuka rzeźbienia i rytowania reliefów w kamieniach szlachetnych i półszlachetnych oraz wykonywanie niewielkich rzeźb i bibelotów;
obrobione tak kamienie noszą nazwę gemm.
źródło
źródło

[Obrazek: attachment.php?aid=75737]
Odpowiedz
#29

   
Education of the Infant Bacchus, first half of 19th century
Niccolò Amastini (Italian, 1780–1851)
Rome Onyx; framed in gold with four perforations for attachment; 2 x 1 3/8 in. (52 x 36 mm)
Signed: N. AMASTINY
The Milton Weil Collection, 1940 (40.20.30)
źródlo
źródło
źródło

[Obrazek: attachment.php?aid=75737]
Odpowiedz
#30

   
Sleeping shepherdess in a moonlit landscape
Artist: Alessandro Masnago (Italian, active ca. 1560, died 1620)
Date: probably late 16th century
Culture: Italian, Milan
Medium: Agate
źródło

[Obrazek: attachment.php?aid=75737]
Odpowiedz
#31

   
Superb La Belle Epoque Cameo courtesy Kozminsky, Melbourne
Duża Kamea z Muszli przedstawiająca parę klasycznych postaci
źródło
źródło
źródło

[Obrazek: attachment.php?aid=75737]
Odpowiedz
#32

   
Athena
Material: Shell
Date and Origin: Cameo is French circa 1840.
Frame: Very strange but the frame is made of wood, probably to display the cameo on a wall.
źródło

[Obrazek: attachment.php?aid=75737]
Odpowiedz
#33

   
Bacchante
Material: Shell
Date and Origin: Cameo is French circa 1860/1870
Frame: Frame is French, marked as 15 kt gold.
Size: over 2 3/8" by 2 "
Conditions: Mint.
źródło

[Obrazek: attachment.php?aid=75737]
Odpowiedz
#34

   
Beatrice Cenci
Material: Shell
Date and Origin: Cameo is Italian circa 1860/1870
Frame: Frame is English, not marked but tested as at least15 kt gold.
Size: over 2 1/8" by 2 "
Conditions: Mint.
źródło

[Obrazek: attachment.php?aid=75737]
Odpowiedz
#35

   
Antinous Vertumnus
Material: Shell
Date and Origin: Cameo is French circa 1840.
Frame: Frame is English, not marked but tested as at least 15 Kt gold.
źródło

[Obrazek: attachment.php?aid=75737]
Odpowiedz
#36

   
Goddess Flora
Material: Shell
Date and Origin: Cameo is French circa 1860/1870
Frame: Frame is English, not marked but tested as at least 15 kt gold.
źródło

[Obrazek: attachment.php?aid=75737]
Odpowiedz
#37

   
Broszka, około 1860 r.
Museum Quality Large Victorian 9k Gold & Carved Shell Cameo Brooch. 
Around 1860
źródło
źródło

[Obrazek: attachment.php?aid=75737]
Odpowiedz
#38

   
A Superbly Carved Antique Victorian Amethyst Cameo Pendant c.1890
źródło

[Obrazek: attachment.php?aid=75737]
Odpowiedz
#39

   
https://www.joscares.com/blog/uploads/2015/5D3_9145.jpg
Gemma Constantiniana jest jedną z największych scen z klasycznego antyku.
Został on wykonany na cześć zwycięstwa Konstantyna nad jego rywalem Maxentius w AD 31

Jest to duży agat z dwóch warstw szary i brązowy (21,1 x 29,7 cm) i pokazuje cesarza i jego rodzinę na rydwanie zaprzężonym w dwa centaury depcząc poległych wrogów, podczas gdy latające Zwycięstwo trzyma wieniec.
 Konstantyn Wielki jest na zdjęciu z żoną Fausta, jego syn i jego matka Crispusa Helena.
Porównanie z konstantyńskimi monetami ,  prowadzą do wniosku, że to dzieło sztuki, został wyprodukowany w latach 312-315 i służyło jako prezent z okazji dziesiątej rocznicy panowania cesarza, w 315.
Tak więc jest to arystokratyczny odpowiednik popularnego łuku triumfalnego Konstantyna.  
Guilded rama z klejnotów został dodany w 17 wieku w Antwerpii.
tutaj można prześledzić historię/wędrówkę  tej gemmy, az do naszych czasów...

[Obrazek: attachment.php?aid=75737]
Odpowiedz
#40

       
Kamea dwustronna, rzadko spotykana...rzeźbiona w Onyksie
Awers przedstawia popiersie kobiety, druga strona dziewica z dzieciątkiem...
Obecnie znajduje się w  British Museum,
źródło

[Obrazek: attachment.php?aid=75737]
Odpowiedz
#41

   
Posejdon i Atena
Wykonana na dwuwarstwiwym Onyksie, biały na brązowym
 Dodatkowe ozdoby,  złoto, emalia, 4 Rubiny, Diamenty 4
Południowe Włochy (Kameo), Praga (z późniejszymi zmianami)
2. kwartał 13 wieku (kamea).  1600 (zmieniony)
Kunsthistorisches Museum Wien, Kunstkammer

Anonymous Maker working in Italy
Poseidon and Athena
disputing sovereignty over the city of Athens
ca. 1250-1300
Onyx cameo with enameled-gold mount
set with Rubies and Diamonds
Kunsthistorisches Museum, Vienna
źródło

[Obrazek: attachment.php?aid=75737]
Odpowiedz
#42

   
Renesansowa  Cameo afrykańskiego króla, 16 wiek, Włochy(1550-1500) (?) (Cabinet des Médailles)
Camea z Agatu...
Renaissance cameo of an African king, 16th century, Italy (?) (Cabinet des médailles)
źródło
źródło

[Obrazek: attachment.php?aid=75737]
Odpowiedz
#43

   
Cameo, 12 wiek  
Rama - koniec 16 wieku.
Agat, Złoto, Perły.
źródlo

[Obrazek: attachment.php?aid=75737]
Odpowiedz
#44

   
Portret Cosimo pierwszy i Eleonora z Toledo.  
Cameo.  Około 1574r
Palazzo Pitti.  Muzeum srebra.  Florencja.

Domenico Campagna. The First portraits of Cosimo and Eleonora of Toledo.
Cameo on sardonyx. Ca 1574 Palazzo Pitti.
Silver Museum. Florence
źródło

[Obrazek: attachment.php?aid=75737]
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 28 gości