Firma jubilerska Castellani (1814–1927) stała się znana ze swojej „włoskiej biżuterii archeologicznej” która składała się z kopii i imitacji biżuterii rzymskiej, greckiej i etruskiej.
Prace firmy w tym stylu stały się szczególnie popularne od lat 50. XIX wieku ze względu na wzrost nacjonalizmu w wyniku wysiłków na rzecz zjednoczenia Włoch, choć zaczęły one powstawać w latach 30. XIX wieku.
Tego rodzaju dzieła były postrzegane przez Włochów jako odzwierciedlenie ich dziedzictwa i związku z ich przeszłością.
Castellani badali starożytne dzieła, a ich celem w odtworzeniu tych przedmiotów było powrót do tradycyjnych metod rzemiosła i biżuterii.
Ta broszka jest szczególnie patriotyczna, ponieważ kamea pośrodku przedstawia personifikację Włoch.
Broszka pochodzi z końca XIX wieku, po zjednoczeniu Włoch.
Patriotyczne uczucia przetrwały we Włoszech w pięćdziesiątą rocznicę panowania króla Wiktora Emanuela II, który poparł zjednoczenie Włoch, obchodzonego w 1911 r.
Kiedy ta broszka została stworzona, Castellanis byli znani z produkcji kamei.
Tworzenie kamei z klejnotów, takich jak szafir, z którego ten jest zrobiony, było bardziej czasochłonne niż coraz popularniejsza i bardziej miękka skorupa, która wyróżnia biżuterię Castellani od tych, którzy zaczęli naśladować swój styl.
Jednak Castellani nie sami stworzyli te kamee.
Zamiast tego zlecili rzeźbiarzom klejnotów grawerowanie i rzeźbienie kamieni, które już posiadali.
Prace zlecone przez Castellanis od tych rzeźbiarzy klejnotów zostały oznaczone z tyłu znakiem firmowym, podwójnym C, podobnie jak logo współczesnej firmy Chanel.
Ta broszka ma podwójny znak C.
źródło