Gemma-Kamea, Intaglio

   
Rzymska trójwarstwowa Kamea Agatowa. 
Maska teatralna.
11 x 14 x 3 mm
Twarz maski jest wygrawerowana na białej warstwie kamienia (z półprzezroczystymi refleksami), a grube włosy są ułożone promieniowo w brązowo-pomarańczowej warstwie. 
Dno kamienia jest jasnożółte i charakteryzuje się dobrą przezroczystością. 
Twarz charakteryzuje się dużymi pustymi oczami, krótkim i liniowym nosem, półotwartymi ustami rozciągniętymi w grymasie, okrągłym podbródkiem. 
Obecność kulistych elementów w rzeźbieniach wykonywanych wiertłem. 
Polerowanie podkreśla anatomiczne detale twarzy. 
Ciekawa praca, w której poszukuje się pewnej wyrazistości tematu. Apotraiczne przedstawienie odnoszące się do przedstawień scenicznych.
I-II wiek ne
źródło

[Obrazek: attachment.php?aid=75737]
Odpowiedz

   
Cenna późno hellenistyczna grecka kamea granatu. 
Twarz kobiety
28 x 33 x 14 mm
Twarz młodej kobiety, prawdopodobnie podobna do Wenus, jest inspirowana greckimi modelami z epoki klasycznej i charakteryzuje się liniowym nosem, lekko wydłużonymi oczami z wyraźną powieką, małymi mięsistymi ustami, okrągłym podbródkiem i pełnymi policzkami . 
Włosy są podzielone przez środkową linię, są podzielone na dwie części i są drobno wygrawerowane cienkimi pasmami pociągniętymi do tyłu. Twarz ma „wyidealizowane” rysy, wyrazisty wyraz twarzy, prawie surowy, ale spokojny, zazwyczaj grecki. 
Tył tej kamei jest całkowicie wykopany, aby nadać artefaktowi większą jasność, kolor i jasność. 
Wykop z tyłu wpływa na całą środkową powierzchnię z wyjątkiem krawędzi. 
Granat jest koloru ciemnoczerwono-fioletowego i świeci żywymi i jasnymi tonami, jeśli jest podświetlony. 
Starożytna renowacja, bardzo wyrafinowany i prawdopodobnie wykonany pod koniec XIX wieku, wpływa na prawą stronę włosów. 
Kamea jest grawerowana i wypolerowana zręcznie i mogła pierwotnie być zamontowana w złotej zawieszce, w metalowej ramce lub stanowić twarz bożka z metalu szlachetnego. 
Nieznaczne ślady zużycia. 
Niezwykle rzadki i o wielkim pięknie artystycznym, pozornie pozbawiony podobieństw. 
Warsztat Alessandriny. 
Sztuka rzeźbienia i grawerowania małych popiersi lub kamei z półszlachetnego twardego kamienia (szczególnie granatu, chalcedonu i kryształu górskiego) została wprowadzona pod koniec okresu hellenistycznego przez artystów ptolemejskich i kontynuowana przez Rzymian w czasach cesarskich. 
2–1 wiek pne
źródło
źródło

[Obrazek: attachment.php?aid=75737]
Odpowiedz

   
Cameo of 3 Cherubs
Około 1850 r.
źródło

[Obrazek: attachment.php?aid=75737]
Odpowiedz

   
Cameo of Mary, Jesus and  John
Około 1850
źródło

[Obrazek: attachment.php?aid=75737]
Odpowiedz

   
Cameo of Cupid Sellerst- Love For Sale
około1920r.
źródło

[Obrazek: attachment.php?aid=75737]
Odpowiedz

   
Kamea Bull's Mouth w oprawie z 9-karatowego złota z kanałem, około 1840. 
Rzadko występuje w kamei - Eros jeździ na delfinie, trzymając trójząb Posejdona, jako symbol Miłości, Władcy Mórz i Oceanów. 
Temat dotyczy płaskorzeźby Thorvaldsena zatytułowanej „Cztery żywioły” [1828].
źródło

[Obrazek: attachment.php?aid=75737]
Odpowiedz

   
This is an ODD CAMEO OF CUPID FOR SALE AND LOVE GONE.
Shows an old man trying to catch love.There are 3 cute cupids in the scene.
The setting s 9 ct gold from around 1850
źródło

[Obrazek: attachment.php?aid=75737]
Odpowiedz

   
This is a MUSEUM QUALITY CAMEO OF A OLDER WOMEN WEARING GLASSES
Około 1830r.
źródło

[Obrazek: attachment.php?aid=75737]
Odpowiedz

   
This is a MUSEUM QUALITY CAMEO OF CUPID AND
From around 1850
źródło

[Obrazek: attachment.php?aid=75737]
Odpowiedz

   
THis is a FINE CAMEO OF MAN ON HORSE.I believe it cames from an Old Masters painting
A large and finely carved shell cameo depicting a rare scene from Byron’s poem “Mazeppa”, this poem was published in 1819. In 1826 Émil “Jean Horace Vernet painted the dramatic scene from this poem in his well known work “Mezeppa and the wolves”.
źródlo

Duża i pięknie rzeźbiona kamea z muszli, przedstawiająca rzadką scenę z wiersza Byrona „Mazeppa”, wiersz ten został opublikowany w 1819 r. 
W 1826 r. Émil „Jean Horace Vernet namalował dramatyczną scenę z tego wiersza w swoim znanym dziele„ Mezeppa i wilki ” .

[Obrazek: attachment.php?aid=75737]
Odpowiedz

   
This is a WONDERFUL CAMEO OF A CHERUB WITH REINDEER
Has the c and t pin from around 1860
źródło

[Obrazek: attachment.php?aid=75737]
Odpowiedz

   
THis is a LARGE CAMEO OF EOS WITH FLOWERS TO SPRINKLE THE DAWN
From around 1850
źródło

[Obrazek: attachment.php?aid=75737]
Odpowiedz

   
This is a RARE CAMEO OF ATHENA WITH CHILD.
From around 186
Przedstawia mitologiczną scenę z udziałem Cerbera, strażnika Zaświatów. 
Cerberus był przerażającym, trójgłowym psem z jednym wężowym ogonem. 
Atena eskortuje dziecko z Hadesu, stając na głowie jednego z psów.
źródło

[Obrazek: attachment.php?aid=75737]
Odpowiedz

   
This is a FINE HIGH RELIEF PINK CONCH CAMEO OF 2 MEN FIGHTING.
From around 1880
źródło

[Obrazek: attachment.php?aid=75737]
Odpowiedz

   
This is a LARGE CAMEO OF ARIADNE WITH GOATS
Z przodu napis Catherine Sutherland 1828-1888
źródło

[Obrazek: attachment.php?aid=75737]
Odpowiedz

   
This is a FINE CAMEO OF A WOMEN SAINT PRAYING AT AN ALTER
Has the c and t pin from around 1860
źródło

[Obrazek: attachment.php?aid=75737]
Odpowiedz

   
This is a  RARE MUSEUM QUALITY CAMEO OF EOS WITH HER 2 KIDS-CHERUBS.
From around 1850
źródlo

[Obrazek: attachment.php?aid=75737]
Odpowiedz

   
Zawieszka / broszka z kameą z wiktoriańskiego Onyksu 
Koniec XIXw.
Kamień Onyks
źródło

[Obrazek: attachment.php?aid=75737]
Odpowiedz

   
Wyrafinowana antyczna agatowa broszka z kameą osadzona na złocie, reprezentująca kobiecą postać. 
Wyprodukowano w południowych Włoszech, około 1880 roku.
źródło

[Obrazek: attachment.php?aid=75737]
Odpowiedz

   
Cameo. Nymph and Faun (Antiope and Zeus ?)
Włochy, koniec XVI wieku
Material: Agate, Gold
źródło

[Obrazek: attachment.php?aid=75737]
Odpowiedz

   
Świetna kamea rzymska z onyksu-sardonyxu. 
Zeus z czterema żywiołami. 
Król Olimpu, laureat, jest zwrócony w prawo i odznacza się gęstą brodą i włosami, oba pięknie wygrawerowane. 
Rzadką i niezwykłą ikonografię można nazwać tak zwanym „Giove fra 'li quattro Elementi” (Zeus przedstawiony z czterema elementami wokół), znalezionym w nieprzezroczystym różowym szkle odlewanym z produkcji Paoletti (inv. N. MR 25973) , z kamey z onyksu przypisanej Giovanni Battista Cerbara / 1748-1811), Wiedeń, Kunsthistorisches Museum.
 Kamea wiedeńska („Zeus und die vier Elemente”)
źródło

[Obrazek: attachment.php?aid=75737]
Odpowiedz

   
Flora, Kamea, poczatek IXX wieku, Agat
źródło

[Obrazek: attachment.php?aid=75737]
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 46 gości