Gemma-Kamea, Intaglio

   
Delikatna czerwona Koralowa Kamea w stylu neoklasycznym oprawiony w złotą broszkę.
Bachus i Kupidyn.
XIX wiek
23 x 28 x 8 mm 10,04 g
Piękna scena neoklasyczna inspirowana płaskorzeźbą „Amore e Bacco” (1810, 1824) Bertela Thorvaldsena (1770-1844). Młody bóg siedzi na skałach po lewej stronie, zwrócony w prawo, dając filiżankę, aby ugasić pragnienie eroty (skrzydlaty genio).
U jego stóp pantera.
Bardzo dobra praca, dobrze skomponowana i wykonana w wysokim reliefie.
Polerowanie lustrzane.
Doskonały stan.
https://auctions.bertolamifinearts.com/d...set-in-a-/

[Obrazek: attachment.php?aid=75737]
Odpowiedz

   
Wiktoriańska Kamea z Czerwonego Korala w złotej broszce z dwoma małymi koralowymi kameami w kolczykach.
Broszka Kamea z XIX wieku : 20 x 34 x 9 mm 11,88 g
Drapowany popiersie młodego mężczyzny, grawerowane w wysokiej płaskorzeźbie, osadzone w pięknej złotej oprawie ozdobionej rzeźbionymi liśćmi.
Dwa małe portrety kobiece na kolczyki.
Dobry stan.
https://auctions.bertolamifinearts.com/d...n-a-gold-/

[Obrazek: attachment.php?aid=75737]
Odpowiedz

   
Kamea Karneolowa osadzona na złotej broszce.
Popiersie św. Antoniego Padewskiego.
Kamea z XIX wieku
: 24 x 29 mm 12,40 g
Święty jest odwrócony w lewo, nosi typową szatę i nimb na głowie.
Kamea, drobno grawerowana na jaskrawoczerwonym Karneolu, jest osadzona w eleganckiej złotej broszce ozdobionej stylizowanymi kwiatowymi wzorami na ramie.
Bardzo dobry stan.
https://auctions.bertolamifinearts.com/d...d-brooch-/

[Obrazek: attachment.php?aid=75737]
Odpowiedz

   
Delikatna neoklasyczna Kamea z Agatu i Chalcedonu osadzona na nowoczesnej złotej broszce.
Popiersie Bachantki.
Kamea z XIX wieku
https://auctions.bertolamifinearts.com/d...ny-cameo-/

[Obrazek: attachment.php?aid=75737]
Odpowiedz

   
Kamea z Heliotropem osadzona w nowoczesnej złotej broszce.
Popiersie Chrystusa.
42x35mm; Gr. 16.32
https://auctions.bertolamifinearts.com/d...ern-gold-/

[Obrazek: attachment.php?aid=75737]
Odpowiedz

   
Neoklasyczny złożony Malachit, Diament i Emaliowany wisiorek, C Giuliano
Kompozytowa kamea z Malachitu, przedstawiająca Silenusa, w polichromowanej emaliowanej ramce z liściastej koniczyny i diamentowych detalach, przegródka na rewersie, na złotym łańcuszku, około 1870
Podpisany CG dla Carlo Giuliano
Carlo Giuliano (1831-1895) urodzony w Neapolu, stał się jednym z najważniejszych jubilerów odrodzenia XIX wieku.
źródło

[Obrazek: attachment.php?aid=75737]
Odpowiedz

   
Kamea Heliotropowa ze złota wschodnio rzymskiego z XII w., wykonana w Konstantynopolu.
Na Kamei wygrawerowany jest wizerunek Jana Chrzciciela.
Mierzy 4,8 cm szerokości i 4,9 cm wysokości. Kunsthistorisches Museum (Wiedeń, Austria).

[Obrazek: attachment.php?aid=75737]
Odpowiedz

   
Ukrzyżowanie Chrystusa. Kamea;
Bizancjum. Konstantynopol; IX wiek;
lokalizacja: Anglia. Londyn. Muzeum Wiktorii i Alberta; 6x7,5cm;
materiał: metal złoto, jaspis;
Technika: kamea, rzeźba w kamieniu (katalog sztuki sakralnej w pracowniach prawosławnych „Ikona Rosyjska”).

[Obrazek: attachment.php?aid=75737]
Odpowiedz

   
Kamea; jaspis sycylijski;
Dziewica stojąca w postawie orana na prostokątnym stołku lub piedestale;
Miejsce produkcji
Wyprodukowano w: Konstantynopol (?)
Azja: Turcja: Marmara Region: Stambuł (prowincja): Stambuł (miasto): Konstantynopol
https://www.britishmuseum.org/collection...869-0712-4

[Obrazek: attachment.php?aid=75737]
Odpowiedz

   
Sardonyx Kamea rzymskiej bogini Minerwy

[Obrazek: attachment.php?aid=75737]
Odpowiedz

   
Artysta : Sztuka rzymska
Tytuł : Kamea z pasty szklanej z Bachusem i Ariadną,
oprawa (1780-1786) autorstwa Luigiego Valadiera z elementami antycznymi.
Cywilizacja rzymska.
Lokalizacja : Luwr
Miasto : Paryż
Kraj : Francja
http://www.scalarchives.it/web/ricerca_r...nextPrev=0

[Obrazek: attachment.php?aid=75737]
Odpowiedz

   
Artysta : Sztuka rzymska
Tytuł : Triumf Bachusa, kamea z pasty szklanej, montaż z 1780 r. autorstwa Luigiego Valadiera z elementami antycznymi. Cywilizacja rzymska.
Lokalizacja : Luwr
Miasto : Paryż
http://www.scalarchives.it/web/ricerca_r...nextPrev=0

[Obrazek: attachment.php?aid=75737]
Odpowiedz

   
Scena chinoiserie
Przypisywana Giuseppe Sarao Neapol (Włochy) ok. 1730-1740 Szylkret, złoto, masa perłowa
https://petitegalerie.louvre.fr/oeuvre/p...hinoiserie

[Obrazek: attachment.php?aid=75737]
Odpowiedz

   
Irańska kamea artystyczna przedstawiająca króla Szapoura (lub Szapoura lub Szapura lub Chapura) I (240-272 ne) króla perskiego imperium Sasanidów biorącego do niewoli cesarza Romana Waleriana w 260 r. w Mezopotamii.
Lokalizacja : Bibliotheque Nationale de France
Città : Parigi
Paese : Francia
http://www.scalarchives.it/web/dettaglio...magini=448&

[Obrazek: attachment.php?aid=75737]
Odpowiedz

   
Tytuł : Butelka jaspisowa z kameą około 1560/70
Lokalizacja : Museo degli Argenti
Miasto : Florencja
Kraj : Włochy
Okres / styl : Późny renesans
http://www.scalarchives.it/web/dettaglio...magini=448&

[Obrazek: attachment.php?aid=75737]
Odpowiedz

   
Rzymska Cameo Chalcedon
około późny I wiek pne-wczesny I wiek ne
https://www.christies.com/zh-cn/lot/lot-5684761

[Obrazek: attachment.php?aid=75737]
Odpowiedz

   
Muzeum Sztuk Pięknych w Bostonie, Massachusetts (MSZ Boston), posiada rzadki Artefakt: Czerwony Wklęsły Jaspis z profilowaną głową ormiańskiego króla Tigranesa II Wielkiego, zwróconą w lewo.
Nosi ormiańską tiarę z pięcioma kolcami/szczytami odtworzonymi przez dwie kulki, większą zwieńczoną mniejszą.
Cała korona jest obramowana okrągłymi kropkami.
Na tiarze ośmioramienna gwiazda z centralnym okręgiem jest otoczona po obu stronach przez ptaki (prawdopodobnie orły), skierowane na zewnątrz, ale odwracające głowy z powrotem w kierunku gwiazdy centralnej.
Dwie klapy, również obrysowane kropkami, wystają spod tiary, zakrywając jego włosy i ucho.
W 1900 roku Intaglio został zakupiony przez amerykańskiego archeologa i kolekcjonera Edwarda Perry'ego Warrena, według jego danych, w Smyrnie. Rok później został przejęty przez Muzeum Sztuk Pięknych w Bostonie.
Tigranes II, bardziej znany jako Tygranes Wielki (140 – 55 p.n.e.), był królem Armenii, pod rządami którego kraj stał się najważniejszym państwem na wschodzie Rzymu.
Był członkiem Domu Królewskiego Artaxiad. Pod jego panowaniem królestwo ormiańskie rozszerzyło się poza swoje tradycyjne granice, pozwalając Tigranesowi ubiegać się o tytuł Wielkiego Króla i angażując Armenię w wiele bitew z przeciwnikami, takimi jak imperia Partów i Seleucydów oraz Republika Rzymska.
Wyrażenie „od morza do morza Armenia” (ormiański: ծովից ծով Հայաստան) jest popularnym wyrażeniem używanym przez Ormian w odniesieniu do królestwa Tigranes, które rozciągało się od Morza Kaspijskiego do Morza Śródziemnego.
Warto wspomnieć, że w MSZ znajdują się dwie srebrne tetradrachmy i drachma z popiersiem Tygranesa Wielkiego.
https://chinarmart.com/2022/06/13/the-ra...in-boston/

[Obrazek: attachment.php?aid=75737]
Odpowiedz

   
Geflügelte Helena vor einem Räucherbecken
Karneol, czysta, bogata pomarańcza, jedna ciemna plama.
W nowoczesnej złotej oprawie jako pierścionek.
I połowa IV wieku p.n.e. Chr.
https://www.khm.at/objektdb/detail/59417/

[Obrazek: attachment.php?aid=75737]
Odpowiedz

   
Gemme: Juno, Fortuna and Mercury
Roman, Middle Imperial Period, 2nd century AD,
Kunsthistorisches Museum Vienna, Antiquities Collection
Okres rzymski, środkowy okres cesarski, II w. n.e.,
Kunsthistorisches Museum Vienna, Kolekcja Starożytności
https://pl.pinterest.com/pin/806214770785820727/

[Obrazek: attachment.php?aid=75737]
Odpowiedz

   
Wenus"
Starożytna Grecja BC
3-kolorowa Agatowa
ramka i przypinka są wykonane w XVIII-wiecznej Francji (18K)
specjalnej broszki na szpilce, ale są wycięte na zdjęciu.
Rozmiar 2,8 cm wysokości x 1,8 cm szerokości (mała kamea)

Słowa Anciento Art wyrażają duchowość artystów tamtych czasów, która różni się od realistycznych i dokładnych kamei z XIX w. to idealna kamea!
Wewnątrz starożytnej greckiej świątyni na wysokim wzgórzu możesz wyobrazić sobie piękną Wenus stojącą na wietrze ze związanymi włosami!
Bardzo się cieszę, że mogę pracować z tak wspaniałą starożytną grecką kameą! ♪
Jest to mała kamea i została przerobiona na specjalną broszkę w XVIII wieku, ale myślę, że lepiej byłoby użyć tylko ramki, aby zrobić z niej wisiorek, lub zdjąć ramkę i zrobić z niej pierścionek.
(Nie ma problemu z wartością artystyczną kamei z tak dawnej epoki, nawet jeśli rama zostanie przerobiona.)
Obraz dużej kamei w tle został zrobiony ze światłem z tyłu, ale jest unikalny dla starej kamei
Ma unikalną, półprzezroczystą teksturę kamienia, która sprawia, że ​​czujesz się tak, jakbyś śnił o starożytnej Grecji, pne.
https://www.g-rena.com/archives/01antique-03/venus.html

[Obrazek: attachment.php?aid=75737]
Odpowiedz

   
Broszka z Kameą XIXwiek
Kamea srebrna złocona brązowa Agat Vacante
Ta Kamea jest Kameą z urokiem i cechami kamei z połowy do końca XIX w., przed boomem Kamei.
Wykorzystywane są bogate i ciekawe kamienie, i widać, że rzeźbienie jest na dość wysokim poziomie, takie jak rysy twarzy, włosy i ozdoby do włosów. 
A rama wykonana jest ze srebra złoconego, co można powiedzieć, że jest dowodem na czasy, kiedy złoto było bardzo drogie, a grawer jest wspaniałym grawerem unikalnym dla tej epoki!
https://www.g-rena.com/archives/07victor...ba-ca.html

[Obrazek: attachment.php?aid=75737]
Odpowiedz

   
Rama kamei z muszli "Pałac Królewski"
wykonana przez renesansowe Włochy około 1860 r
https://www.g-rena.com/archives/07victor...oukyu.html

[Obrazek: attachment.php?aid=75737]
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 30 gości