14-05-2011, 22:28 
	
	
	
		Niektóre obrzędy w tradycji pogańskiej mają odmienną ceremonię.
Ślub
Pogańska ceremonia zaślubin polega na wiązaniu dłoni przyszłych małżonków.
Jej przebieg różni się w zależności od tradycji sabatów, w których są zawierane, ale wiązanie dłoni szarfą, symbolizujące jedność, jest wspólna dla wszystkich.
Towarzyszą tej ceremonii różne zaklęcia, mające na celu zapewnić młodej parze miłość wzajemną, płodność, dobrobyt i zdrowie.
Podczas ceremonii wiązania dłoni pan młody jest łowcą, który dostarcza środki do życia, a panna młoda matką ziemią, która ma pieczę nad domowym ogniskiem i daje miłość.
Często wśród pogan mówi się o ślubie jako o skoku przez miotłę, bowiem ceremonia wiązania dłoni nie byłaby pełna, gdyby na zakończenie młodzi małżonkowie nie przeskoczyli przez miotłę.
Przy całej powadze ceremonii, temu ostatniemu obrzędowi towarzyszą oklaski i wiwaty.
Miotła symbolizuje połączenie męskich i żeńskich pierwiastków.
Młoda para wiąże się na wieczność, na to życie i życie przyszłe, na tak długo, jak długo ich miłość płonąć będzie silnym ogniem.
Bywa, że młodzi wiążą się na rok i jeden dzień, a po upływie tego czasu mają prawo albo odnowić przysięgę, albo się rozstać.
Nadawanie imienia
Ceremonia nadania imienia odpowiada ceremonii chrztu, z tą tylko różnicą, że znacznie większą wagę przywiązuje się do związanego z tym obrzędem przekazywania darów.
Zanim nastąpi ceremonia nadania imienia, matka udaje się do astrologa, który na podstawie daty i miejsca urodzenia dziecka zbada jego przyszłą drogę, określi jego siłę i słabość, podpowie kiedy i w jakich okolicznościach dziecku będzie konieczna dodatkowa pomoc.
Przygotowując się do tej ceremonii uczestnicy zastanawiają się nad stosownymi darami w formie błogosławieństw.
Każdy "daje" to, co ma najlepszego do zaoferowania.
Podczas obrzędu wszyscy razem ustawiają się w kręgu, a następnie każdy po kolei kładzie dłoń na czoło dziecka i przekazuje mu własne błogosławieństwo.
Ostatnia posługa
Wszyscy opłakujemy fizyczne odejście ukochanej osoby, wierzymy jednak, że przejście zmarłego w inny czas i wymiar zasługuje na specjalne uroczystości.
Tradycyjnie żałobnicy ubierają się na biało lub w barwy pastelowe, nie zaś na czarno.
Na ogół poganie opowiadają się za grzebaniem zmarłych, a jeśli wybiorą kremację, to rozrzucają jego prochy po lesie.
Zamiast nagrobka, zwykle sadzą drzewo.
	
	
	
Ślub
Pogańska ceremonia zaślubin polega na wiązaniu dłoni przyszłych małżonków.
Jej przebieg różni się w zależności od tradycji sabatów, w których są zawierane, ale wiązanie dłoni szarfą, symbolizujące jedność, jest wspólna dla wszystkich.
Towarzyszą tej ceremonii różne zaklęcia, mające na celu zapewnić młodej parze miłość wzajemną, płodność, dobrobyt i zdrowie.
Podczas ceremonii wiązania dłoni pan młody jest łowcą, który dostarcza środki do życia, a panna młoda matką ziemią, która ma pieczę nad domowym ogniskiem i daje miłość.
Często wśród pogan mówi się o ślubie jako o skoku przez miotłę, bowiem ceremonia wiązania dłoni nie byłaby pełna, gdyby na zakończenie młodzi małżonkowie nie przeskoczyli przez miotłę.
Przy całej powadze ceremonii, temu ostatniemu obrzędowi towarzyszą oklaski i wiwaty.
Miotła symbolizuje połączenie męskich i żeńskich pierwiastków.
Młoda para wiąże się na wieczność, na to życie i życie przyszłe, na tak długo, jak długo ich miłość płonąć będzie silnym ogniem.
Bywa, że młodzi wiążą się na rok i jeden dzień, a po upływie tego czasu mają prawo albo odnowić przysięgę, albo się rozstać.
Nadawanie imienia
Ceremonia nadania imienia odpowiada ceremonii chrztu, z tą tylko różnicą, że znacznie większą wagę przywiązuje się do związanego z tym obrzędem przekazywania darów.
Zanim nastąpi ceremonia nadania imienia, matka udaje się do astrologa, który na podstawie daty i miejsca urodzenia dziecka zbada jego przyszłą drogę, określi jego siłę i słabość, podpowie kiedy i w jakich okolicznościach dziecku będzie konieczna dodatkowa pomoc.
Przygotowując się do tej ceremonii uczestnicy zastanawiają się nad stosownymi darami w formie błogosławieństw.
Każdy "daje" to, co ma najlepszego do zaoferowania.
Podczas obrzędu wszyscy razem ustawiają się w kręgu, a następnie każdy po kolei kładzie dłoń na czoło dziecka i przekazuje mu własne błogosławieństwo.
Ostatnia posługa
Wszyscy opłakujemy fizyczne odejście ukochanej osoby, wierzymy jednak, że przejście zmarłego w inny czas i wymiar zasługuje na specjalne uroczystości.
Tradycyjnie żałobnicy ubierają się na biało lub w barwy pastelowe, nie zaś na czarno.
Na ogół poganie opowiadają się za grzebaniem zmarłych, a jeśli wybiorą kremację, to rozrzucają jego prochy po lesie.
Zamiast nagrobka, zwykle sadzą drzewo.


 
	 Często bywa,ze właśnie po sformalizowniu związku zaczyna sie psuc.Ciekawe dlaczego tak sie dzieje co?
 Często bywa,ze właśnie po sformalizowniu związku zaczyna sie psuc.Ciekawe dlaczego tak sie dzieje co?  
	