26-02-2019, 17:02
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46
26-02-2019, 17:09
[attachment=20113]
Owalny klejnot z popiersiem Flawiuszki, być może Julii Titi
rzymski Okres Flawiusza
Ostatnia ćwierć 1 wieku naszej ery
Ametyst. Intaglio.
Wypukła przednia część i płaska tylna powierzchnia z wewnętrzną tylną ramką.
Popiersie kobiety zwrócone w lewo z profilu.
Jej fryzura jest bardzo wyszukana.
Pasma włosów są czesane z powrotem w kręgi, które tworzą dużą kokkę z tyłu jej głowy, a na czubku głowy nosi charakterystyczny wysoki kopiec loków, który identyfikuje ją jako kobietę z epoki flawianskiej.
Jej rysy twarzy są małe i niczym się nie wyróżniają.
Jej ramiona są udrapowane.
Kobieta może być Julią Titi, córką cesarza Tytusa, opartą na podobieństwie do innych jej portretów z klejnotami.
Według daty nieznanej: z Eurypidesem Sepheriadesem; zakupiony przez MSZ od Euripides Sepheriades 17 października 1963 r
źródło
Owalny klejnot z popiersiem Flawiuszki, być może Julii Titi
rzymski Okres Flawiusza
Ostatnia ćwierć 1 wieku naszej ery
Ametyst. Intaglio.
Wypukła przednia część i płaska tylna powierzchnia z wewnętrzną tylną ramką.
Popiersie kobiety zwrócone w lewo z profilu.
Jej fryzura jest bardzo wyszukana.
Pasma włosów są czesane z powrotem w kręgi, które tworzą dużą kokkę z tyłu jej głowy, a na czubku głowy nosi charakterystyczny wysoki kopiec loków, który identyfikuje ją jako kobietę z epoki flawianskiej.
Jej rysy twarzy są małe i niczym się nie wyróżniają.
Jej ramiona są udrapowane.
Kobieta może być Julią Titi, córką cesarza Tytusa, opartą na podobieństwie do innych jej portretów z klejnotami.
Według daty nieznanej: z Eurypidesem Sepheriadesem; zakupiony przez MSZ od Euripides Sepheriades 17 października 1963 r
źródło
26-02-2019, 18:35
[attachment=20114]
PENELOPE CARESSING THE GOAT INTO WHICH MERCURY HAD CHANGED HIMSELF [ON MOUNT TAYGETUS]
Inscription Greek: ΔΕΜΟΦΙΛΟΣ Signature: Demophilos Literary Source Record: Ovid, Metam.
Amethyst
źródło
PENELOPE CARESSING THE GOAT INTO WHICH MERCURY HAD CHANGED HIMSELF [ON MOUNT TAYGETUS]
Inscription Greek: ΔΕΜΟΦΙΛΟΣ Signature: Demophilos Literary Source Record: Ovid, Metam.
Amethyst
źródło
26-02-2019, 20:17
[attachment=20115]
Roman Emperors
glyptic ring: bust of Caracalla, laureate Roman, Late Empire 211-217 AD
Popiersie Caracalli z wieńcem laurowym
211 - 217 n. Chr.
Akwamaryn, jasnoniebieski.
W nowoczesnej złotej wersji jako pierścionek
źródło
źródło
Roman Emperors
glyptic ring: bust of Caracalla, laureate Roman, Late Empire 211-217 AD
Popiersie Caracalli z wieńcem laurowym
211 - 217 n. Chr.
Akwamaryn, jasnoniebieski.
W nowoczesnej złotej wersji jako pierścionek
źródło
źródło
27-02-2019, 11:54
[attachment=28156]
Legendarny Mojżesz Michała Anioła został starannie odtworzony w tej XIX-wiecznej broszce z kameą.
Skomplikowana kamea wykonana z pięknego onyksu znajduje się w oprawie z 18-karatowego żółtego złota otoczonej ośmioma diamentami o szlifie Old Mine i ośmioma naturalnymi białymi perłami.
1 1/4 "szerokości x 1 1/2" wysokości
źródło
Legendarny Mojżesz Michała Anioła został starannie odtworzony w tej XIX-wiecznej broszce z kameą.
Skomplikowana kamea wykonana z pięknego onyksu znajduje się w oprawie z 18-karatowego żółtego złota otoczonej ośmioma diamentami o szlifie Old Mine i ośmioma naturalnymi białymi perłami.
1 1/4 "szerokości x 1 1/2" wysokości
źródło
28-02-2019, 15:03
[attachment=20130]
An exquisite, intricate Georgian era pendant showing a tiny ivory scene with the Three Graces.
At Roy Rover Antiques.
Kość słoniowa Trzy Gracje...
źródło
An exquisite, intricate Georgian era pendant showing a tiny ivory scene with the Three Graces.
At Roy Rover Antiques.
Kość słoniowa Trzy Gracje...
źródło
28-02-2019, 16:09
[attachment=20131]
Ten naszyjnik i zestaw pięciu broszek są częścią stałej kolekcji Muzeum Sztuk Pięknych w Bostonie.
Wykonane z Muszli i Złota, pochodzą z około 1840 roku i były prezentem Misses Cornelia i Susan Dehon dla uczczenia pani Sidney Brooks.
Fotografia © Museum of Fine Arts, Boston
źródło
źródło
Ten naszyjnik i zestaw pięciu broszek są częścią stałej kolekcji Muzeum Sztuk Pięknych w Bostonie.
Wykonane z Muszli i Złota, pochodzą z około 1840 roku i były prezentem Misses Cornelia i Susan Dehon dla uczczenia pani Sidney Brooks.
Fotografia © Museum of Fine Arts, Boston
źródło
źródło
28-02-2019, 16:28
[attachment=20133]
Bransoletka "Kamea" przedstawiająca braci Hunta, autorstwa Williama Morrisa Hunta, wykonana ze Złota i Muszli około roku 1840, Ameryka;
Pochodzenie Miss Jane Hunt; Fotografia © Museum of Fine Arts, Boston
źrodło
Bransoletka "Kamea" przedstawiająca braci Hunta, autorstwa Williama Morrisa Hunta, wykonana ze Złota i Muszli około roku 1840, Ameryka;
Pochodzenie Miss Jane Hunt; Fotografia © Museum of Fine Arts, Boston
źrodło
28-02-2019, 16:59
[attachment=20135]
Jasper intaglio: Anguipede z głową kutasaca.
II – III wiek naszej ery rzymski
źródło
Jasper intaglio: Anguipede z głową kutasaca.
II – III wiek naszej ery rzymski
źródło
01-03-2019, 13:47
[attachment=30867]
Jasper intaglio w złotej oprawie wysadzanej perłami i szkłem
II – III wiek naszej ery rzymski
Wklęsłość przedstawiająca jeźdźca włóczącego dzika ma najwyższą jakość.
Dwa zaczepy na rewersie sugerują, że przedmiot ten służył jako zapięcie, być może do naszyjnika lub diademu noszonego wokół głowy.
źródło
Jasper intaglio w złotej oprawie wysadzanej perłami i szkłem
II – III wiek naszej ery rzymski
Wklęsłość przedstawiająca jeźdźca włóczącego dzika ma najwyższą jakość.
Dwa zaczepy na rewersie sugerują, że przedmiot ten służył jako zapięcie, być może do naszyjnika lub diademu noszonego wokół głowy.
źródło
01-03-2019, 14:22
[attachment=20138]
Peter Paul Rubens
Apotheosis of Germanicus
(copy of antique cameo known as the Gemma Tiberiana)
1626
oil on canvas
Ashmolean Museum, Oxford
Peter Paul Rubens
Apotheosis of Germanicus
(copy of antique cameo known as the Gemma Tiberiana)
1626
oil on canvas
Ashmolean Museum, Oxford
01-03-2019, 14:44
[attachment=20139]
Roman Empire
Emperor Augustus, with attributes of Divinity
25-20 BC
sardonyx cameo
Kunsthistorisches Museum, Vienna
Roman Empire
Emperor Augustus, with attributes of Divinity
25-20 BC
sardonyx cameo
Kunsthistorisches Museum, Vienna
01-03-2019, 15:16
[attachment=20140]
Ten porywający, rzadki i cudowny zestaw frutti de mare , pochodzący z Italii z początku do połowy XIX wieku , przedstawia jedenaście głębokich kamei w kolorze łososiowo-pomarańczowym, rzeźbionych z dużą płaskorzeźbą, przedstawiających tyle klasycznych śródziemnomorskich piękności.
Pięć kamei naszyjników jest połączonych bajecznym podwójnym łańcuchem złożonym z rzeczywistych rzeźbionych ogniw koralowych.
W spoczynku urocze damy przebywają w oryginalnym, dopasowanym pudełku. Bellissima!
Naszyjnik mierzy 15 3/4 cala, bransoletka mierzy 6 3/8 cala, a broszka mierzy 2 cale.
źródło
Ten porywający, rzadki i cudowny zestaw frutti de mare , pochodzący z Italii z początku do połowy XIX wieku , przedstawia jedenaście głębokich kamei w kolorze łososiowo-pomarańczowym, rzeźbionych z dużą płaskorzeźbą, przedstawiających tyle klasycznych śródziemnomorskich piękności.
Pięć kamei naszyjników jest połączonych bajecznym podwójnym łańcuchem złożonym z rzeczywistych rzeźbionych ogniw koralowych.
W spoczynku urocze damy przebywają w oryginalnym, dopasowanym pudełku. Bellissima!
Naszyjnik mierzy 15 3/4 cala, bransoletka mierzy 6 3/8 cala, a broszka mierzy 2 cale.
źródło
09-03-2019, 12:04
[attachment=20192]
Klejnot przedstawia głowę boga Zeusa Amona
Grawerowany klejnot osadzony w pierścieniu, rzymski, klejnot I wieku;
pierścień nowoczesny
Nefryt; Złoto, 1,2 cm (1/2 cala),
Klejnot przedstawia głowę boga Zeusa Amona
Grawerowany klejnot osadzony w pierścieniu, rzymski, klejnot I wieku;
pierścień nowoczesny
Nefryt; Złoto, 1,2 cm (1/2 cala),
09-03-2019, 13:47
[attachment=20193]
Złoty naszyjnik, z królem i flankującymi lwami w rzeźbionym Lapis lazuli;
Sassanian okresu, 5 - 6 wieku ne
W kolekcji Muzeum Reza Abbasi, Teheran.
Złoty naszyjnik, z królem i flankującymi lwami w rzeźbionym Lapis lazuli;
Sassanian okresu, 5 - 6 wieku ne
W kolekcji Muzeum Reza Abbasi, Teheran.
11-05-2019, 12:46
11-05-2019, 12:58
[attachment=21190]
Pierścień; Art Deco,
Lapis & Diamond, Cameo, Champleve Akcenty emaliowane.
Pochodzenie: Ameryka Rok: 1920 - 1940
źródło
Pierścień; Art Deco,
Lapis & Diamond, Cameo, Champleve Akcenty emaliowane.
Pochodzenie: Ameryka Rok: 1920 - 1940
źródło
11-05-2019, 13:04
17-06-2019, 00:28
[attachment=21700]
Kamea z głową Tytusa z II wieku ne z Chalcedonu
Museo Archeologico Nazionale , Florencja.
Zdjęcie wykonane przez Steve'a Karga
źródło
Kamea z głową Tytusa z II wieku ne z Chalcedonu
Museo Archeologico Nazionale , Florencja.
Zdjęcie wykonane przez Steve'a Karga
źródło
05-09-2019, 14:58
[attachment=22985]
Cameo di Noè
Treasure of the Medici - XIII / XIV wiek - Florencja
Główne materiały: Onyks i Złoto
źródło
źródło
Cameo di Noè
Treasure of the Medici - XIII / XIV wiek - Florencja
Główne materiały: Onyks i Złoto
źródło
źródło
05-09-2019, 18:10
[attachment=22986]
La caduta di Fetonte.
Cammeo in Carnelian
Tesoro de' Medici sec.XV (?)
źródło
źródło
źródło
La caduta di Fetonte.
Cammeo in Carnelian
Tesoro de' Medici sec.XV (?)
źródło
źródło
źródło
05-09-2019, 18:18
[attachment=22987]
La strage degli Innocenti - Cammeo in diaspro - Tesoro dei Medici - sec.XV
Masakra niewinnych - kamea w Jasper secXV
La strage degli Innocenti - Cammeo in diaspro - Tesoro dei Medici - sec.XV
Masakra niewinnych - kamea w Jasper secXV