[
attachment=24329]
A ROMAN CARNELIAN RINGSTONE
CIRCA 1ST CENTURY A.D.
Karneol Rzymski Pierścionek
około I w.
Płaski owalny kamień z wygrawerowanym udrapowanym popiersiem Jowisza z profilu po lewej stronie,
z pełną brodą i wieńcem laurowym w falujących włosach
o długości 1,3 cm.
Pochodzenie
Europejska kolekcja prywatna, 1977.
źródło
[
attachment=24334]
Cameo dwustronne. Chrystus. Rewers: Święty Krzysztof
Francja, XV wiek
Materiał: Sardonyx, Perła, Złoto
[
attachment=24338]
Georges Lemaire Śmierć Narcisse'aw 1895 r.
Wielowarstwowy Agat
Muzeum Orsay, Paryż, Francja
źródło
[
attachment=24341]
Około 1890 r
Kamea z Muszli przedstawiającą Kupidyna i Psyche.
Kamea osadzona jest w 14-karatowej złotej ramce otoczonej białymi, kremowymi i szarymi perłami.
źródlo
[
attachment=24342]
Francuski, około 1905 r
Ten niezwykły zabytkowy wisiorek ma rzeźbioną kameę z Masy perłowej, przedstawiającą Satyress i Putto
źródło
[
attachment=24343]
Około 1885 r
Ta bardzo rzadka antyczna broszka / wisiorek kamea Ametystowa Belle Epoque ma piękny neoklasyczny portret kobiety, rzeźbiony w wysokiej płaskorzeźbie z niezrównaną precyzją i otoczony bogatą i masywną ramą z Diamentów o szlifie rozetowym.
Broszka / zawieszka jest wykonana ze srebra z 14-karatowym złotem (przód - srebro, tył - złoto).
źródło
[
attachment=24344]
Francuski, około 1860 roku
Znakomicie wyrzeźbiona w Sardonyksie z dużą płaskorzeźbą, ta kamea broszki przedstawia klasyczny profil damy w wieńcu winnym (prawdopodobnie Bacchante, wyznawczyni Bachusa, rzymskiego boga winiarstwa i płodności).
źródło
[
attachment=24345]
Rzadka broszka Sardonyx z epoki króla Francji, Ludwika Filipa.
Kamea jest rzeźbiona w wysokim reliefie z klasycznym kobiecym biustem i osadzona w dużej ozdobnej ramie z 18-karatowego złota i kobaltu.
Kamea datowana jest na odwrocie „1842”.
źródło
[
attachment=24346]
XIX-wieczna rzeźbiona broszka z kameą Lapis Lazuli, ze złotą emalią i zawieszką z pereł
[
attachment=24361]
Drobna i ładna, ręcznie rzeźbiona kamea koralowa z lat 50. XX wieku jest mistrzowskim kunsztem w pracy.
źródło
[
attachment=30935]
[
attachment=30936]
[
attachment=24366]
Bransoletka z kameą (koniec XVI wieku)
Biżuteria z XVI wieku jest dość rzadka, szczególnie bransoletki.
Właśnie dlatego wydawało się interesujące zaprezentowanie tej wspaniałej bransoletki przechowywanej w dziale Monety, Medale i Antyki Biblioteki Narodowej (Cameo 624).
Wykonany w latach 1575-1600, w złocie, składa się z owalnego zapięcia ozdobionego kameą, do której przymocowanych jest sześć innych medalionów z kameami o tym samym kształcie, mniejszych.
Cazapięcie wyryte na skorupie przedstawia trzy konie, z których jeden leży.
Pozostałe sześć kamei przedstawia odpowiednio jelenia, chart, lwa, wilka i byka.
Każdy medalion jest emaliowany na obwodzie w kolorze niebieskim i białym oraz wyposażony w cztery pierścienie emaliowane w kolorze niebieskim.
Łączy je krawat w kształcie kwiatu emaliowany na zielono i biało.
Bransoletka zamyka się złotym zapięciem zapadkowym
Zestaw ma długość 17 cm i szerokość 2 cm.
źródło
[
attachment=24367]
Secesyjny 18-karatowy wisiorek z kamienia księżycowego i granatu Demantoid, przedstawiający Merkurego, w
ramce z akcentami granatu,
źródło
[
attachment=24368][
attachment=30937]
[
attachment=30938][
attachment=30939]
Są to dwie kamee, których owalne mocowania, idealnie identyczne, świadczą o tym, że utworzyły zawieszki z pary bransolet.
Jeśli chodzi o ich znakomitych właścicieli, byli oni nie mniej niż Madame de Pompadour i Louis XV.
Notatki, które poświęca im Gallica, zasługują na bardziej szczegółowe i przynajmniej powinny odnosić się do każdej sceny do istnienia jej odpowiednika.
Pierwsza w sardoine onyks (lub sardonyx) występuje w trzech kolorach: białym / niebieskawym, brązowym i ciemnoczerwonym.
Przedstawia Ludwika XV, profil głowy zwrócony w lewo, otoczony wieńcem laurowym.
Druga kamea, również w sardonyxie z trzema warstwami (biało-niebieskawo-brązowa i czerwona), przedstawia popiersie Henriego IV.
Monarcha również jest w profilu, jego głowa jest zwrócona w lewo, ubrana jak rzymski cesarz.
Głowa jest otoczona wieńcem laurowym, nosi napierśnik i królewski płaszcz zszyty na lewym ramieniu.
Obie kamee są otoczone girlandą ze skręconych szmaragdów oddzielonych cienkimi wstążkami z brylantów pociętymi w róże.
więcej tutaj...
[
attachment=30940]
Owalna trójwarstwowa kamea agatowa „kobiecy profil” (Kleopatra?)XIX wiek.
750-tysięczna oprawka z żółtego złota tworząca broszkę i wisiorek ozdobiona pół-perłami.
źródło
[
attachment=24374]
Złoty emaliowany wisiorek wysadzany klejnotami z kameą z onyksu z późnego 16c z Minerwy, połowa 19c
Brytyjskie Muzeum