[
attachment=24175]
Anonymous Gem-cutter
Hercules and the Erymanthian Boar
16th century
Shell cameo
British Museum
źródło
[
attachment=24178]
Anonymous Gem-cutter
Profile portrait of a woman
ca. 1852
Shell cameo
British Museum
źródło
[
attachment=24181]
Tommaso Saulini
Grand-Duchess Maria Nikolayevna
1830s
Shell cameo
Hermitage, Saint Petersburg
źródło
[
attachment=24182]
Saulini Workshop, Rome
Dawn (Aurora) driving her biga
ca. 1860
Shell cameo
British Museum
źródło
[
attachment=24184]
Tommaso Saulini
Phaeton driving the chariot of the Sun
ca. 1850
Shell cameo
British Museum
źródło
[
attachment=24191]
Intaglio; Sard; udrapowana postać kobieca (Urania?), siedząca po prawej stronie i trzymająca kulę ziemską w lewej ręce;
podpisany; w zwykły złoty pierścionek. Grawer: Giovanni Pichler
Giovanni Pichler
Intaglio - Draped female figure, possibly Urania
before 1791
Sard
British Museum
źródło
[
attachment=24196]
attributed to Giovanni Pichler
Cameo - Cupid on dolphin with lyre
before 1791
Onyx
British Museum
źródło
[
attachment=24197]
Giovanni Antonio Santarelli
Cameo - Abandoned Ariadne
ca. 1800-1820
Sardonyx
Hermitage, Saint Petersburg
źródło
[
attachment=24209]
Rarest Victorian Casket with three Museum Quality Shell Cameos on Lid
Materiał: Mosiądz
Rozmiar: szerokość 6 2/8 "na 4"; Wysokość 4 "z przodu, 4 5/8" z tyłu, szerokość u podstawy, w tym mosiężne nóżki 7 6/8 "na 5 1/2"
Rozmiary kamea: Anioł 1 5/8 "na 1 3/8", Dzień i Noc to 1 3/8 "na 1 2/8" -
Data i pochodzenie: około 1860 Włochy.
To cudowna wiktoriańska szkatułka z mosiądzu ozdobiona trzema kameami o jakości muzealnej na pokrywie.
Kamee przedstawiają Alegorię nocy, po lewej stronie, Anioła, w środku, a po prawej stronie, Alegorię dnia.
więcej tutaj...
[
attachment=24199]
Niccolò and Gioacchino Morelli
Cameo - Flora
ca. 1820-40
Agate
Hermitage, Saint Petersburg
źródło