[
attachment=22988]
Marc Aurelio e Faustina
Cammeo in Agata - Tesoro dei Medici - sec XV
[
attachment=22990]
Triumf Licyniusza , IV wiek n.e.
Kamea Sardonyx i Złoto,
Paryż, Biblioteka Narodowa Francji
Triumph of Licinius, 4th century CE. Cameo, sardonyx and gold, Paris,
Bibliothèque nationale de France © Bibliothèque nationale de France.
źródło
[
attachment=22991][
attachment=22992]
Północne Włochy, około 1500. 4,4 x 3,8 x 0,8 cm (bez ramy).
Kamea, Agat, cięta z obu stron, szaro-brązowa, przezroczysta na brzegach.
Ozdobna złota ramka z dwoma oczkami.
Strona A: Zwiastowanie.
Strona B: Adoracja Dzieciątka Jezus w stajni Betlejemskiej przez Mędrców i pasterzy.
źródło
źródło
[
attachment=22994]
Anna Maria Luisa de' Medici.Cammeo habillé di onice
Cornice in oro-Perle e smalti
sec.XVII / XVIII-Coll. priv
Onyx XVII/XVIII wiek
źródło
[
attachment=22997]
Kamea na kamieniu wulkanicznym (Lava) osadzona w złocie, włoska produkcja
Neapol, koniec 1800 roku,
[
attachment=22999]
Posedon: Lord of the Isthmian Games
Sardonyx z trzema warstwami, brązowym, niebieskoszarym i czarnym, pochodzi z końca XVIII wieku.
źródło
[
attachment=23000]
The Judgement of Paris, Alessandro Masnago, Milan
Second half of the 16th century,
Agate, gilt silver
Kunsthistorisches Museum, Vienna
[
attachment=23005]
Kamea Henryka VIII i jego syna
Osiemnastowieczna kamea Sardonyx Henryka VIII i księcia Edwarda.
Sardonyks; czerwonawo-brązowy, biały, wizualnie czarny grunt;
Uważa się, że kamea pochodzi z XVI wieku, co zostało niedawno odrzucone.
Najbardziej prawdopodobny okres przypada zatem na pierwszą połowę XVIII wieku, kiedy nastąpiło znaczne ożywienie zainteresowania okresem Tudorów, począwszy od ponownego wydania Faerie Queen Edmunda Spensera w 1725 r., a kończąc na pomniku Szekspira Petera Scheemakera z 1740 r. Opactwo Westminsterskie."
Przedmiot został zakupiony do kolekcji królewskiej przez królową Karolinę, małżonkę Jerzego II.
wiecej tutaj...
[
attachment=23018]
Kamienna kamea o jakości muzealnej przedstawiająca Kupidyna, boga miłości.
Ta kamea jest trójwymiarowo rzeźbiona.
Data i pochodzenie: ok. 1860 Włochy dla kamei, rama jest z pewnością później, prawdopodobnie w stylu secesyjnym
źródło
[
attachment=23022]
Artist:Giuseppe Girometti (Italian, Rome 1780–1851 Rome)
Date:early 19th century
Culture:Italian, Rome
Sardonyx, mounted in gold as a pendant
źródło
[
attachment=23023]
Wisiorek z głową Matki Boskiej ,początek XVII wieku
Ottavio Miseroni prawdopodobnie czeska, Praga
Heliotrop z emaliowanym złotym mocowaniem
źródło
[
attachment=23024]
Gryllos: połączone głowy młodzieńca, brodacza, satyra i barana ,
Date:late 18th–early 19th century
Culture:Italian
Medium:Onyx and gold
[
attachment=23025]
Popiersie Herkulesa
Date:late 16th–early 17th century
Culture:Italian
Medium:Sardonyx, gold, enamel, diamonds, and rubies
źródło