[
attachment=65620]
Ta miniaturowa płaskorzeźba z Masy Perłowej przedstawia szopkę bożonarodzeniową w olśniewających szczegółach.
Wykonana w Niemczech w XV wieku, przedstawia Matkę Boską klęczącą obok Chrystusa, z bydłem w boksach z tyłu, aniołami nad głową i Betlejem w oddali.
Brytyjskie Muzeum
https://twitter.com/britishmuseum/status...1964141568
[
attachment=57224]
Sardonyx Kamea Portretowa Cesarza Mogołów Szahdżahana (panował 1628-58)
INDIE, OK. 1630-40
Owalna, postać wycięta z brązowej warstwy kamienia, wyróżniająca się na tle białej warstwy przypominająca marmur, ukazana zwrócona w lewo, ubrana w kunsztowny turban z perłami, tuniką i klejnotami, z krwawnika osadzona
kamea 4,1 x 3,3 cm; oprawa krwawnika 5,8 x 5 cm.
Przypisy
Pochodzenie : posiadłość zmarłej Mary Fry z domu Fane, Fulbeck Hall, Lincolnshire; jej sprzedaż, Sotheby's, The Contents of Fulbeck Hall, Lincolnshire , 8 października 2002, partia 460.
https://www.bonhams.com/auctions/10185/lot/380/
https://www.vipartfair.com/most-valuable-cameos/
[
attachment=57323]
Kamea; Onyks; Atalanta?;
XVI w.
Klejnot łamany ukośnie, sama dolna połowa jest oryginalna, dodana głowa górnej połowy przypominająca głowę młodzieńca; prawa noga dolnej połowy również odbudowa od kostki do uda;
Postać siedząca po prawej stronie na płaszczu przerzuconym przez lewe ramię; trzyma skórę dzika, którego głowę widać poniżej;
Rośliny widoczne po prawej w odrestaurowanej górnej części…
[
attachment=57442]
Podwójny Owalny Portret Diany i Apollo
Cameo Agat
OKOŁO 1800
Ona z sierpem księżyca we włosach i kołczanem ze strzałami za ramieniem, on w draperii na lewym ramieniu;
w owalnej oprawie z pozłacanego metalu z lamówką z liści laurowych i pętelką do zawieszenia
https://www.christies.com/en/lot/lot-5171483
[
attachment=57602]
Rzeźbione owalne Popiersie Karakali
Agat XvIIIw.
Z krótkimi kręconymi włosami, brodatym, broszowanym płaszczem narzuconym na gorset, przodem do kierunku jazdy, głowa lekko zwrócona w prawo; w owalnej, wysadzanej paciorkami złotej oprawie, nałożonej na kwadratowy szary agat, w powiązanej kwadratowej ramie sztalugowej z pozłacanego brązu z ażurową obwódką masek, zwojów i uskrzydlonych puttów, pętla do zawieszenia zwieńczona uskrzydloną maską putta
Obecny portret pochodzi z marmurowego popiersia z kolekcja Farnese, znajdująca się obecnie w Museo Nazionale w Neapolu, uważana za jedno z ostatnich wielkich dzieł sztuki starożytności
(F. Haskell i N. Penny, Taste and the Antique – The Lure of Classical Sculpture 1500-1900 , New Haven and London, 1981, s. 172-3, ryc. 89).
Marszczący brwi Karakalla występuje również w innych wersjach Kamei, np. w Monachium (I. Weber, Geschnittene Steine des 18. bis 20. Jahrhunderts , Monachium, 1995, s. 63, nr 45).
https://www.christies.com/en/lot/lot-5171449
[
attachment=57603]
Owalna Cameo z przeźroczystego Onyksu przedstawiająca popiersie Fauna
XVI lub XVII w.
Brodaty mężczyzna, niosący na ramionach nebris, patrzący prosto przed siebie, z głową lekko zwróconą w lewo; w owalnej złoconej metalowej oprawie, nałożonej na owalne jaspisowe tło, oprawiona w towarzyszącą ramę z brązu złoconego, wyłożoną figurami putt, zwieńczoną muszlą flankowaną przez zwoje, nad maskami i
marszczeniami
Wysokość: 2,9 cm. (1¼ cala), wysokość całkowita: 13 cm. (5¼ cala)
https://www.christies.com/en/lot/lot-5171473
[
attachment=57604]
Rzeźbione owalne popiersie Księcia z Dynastii Seleucides
Agat XVII lub XVIIIw.
Z krótkimi włosami związanymi w diadem i ubrany w płaszcz, z profilu skierowany w prawo; w wąskiej złotej owalnej oprawie nałożonej na hebanowe podłoże, w późniejszej prostokątnej ramie w stylu boulle z czerwonego szylkretu inkrustowanego mosiężnymi śladami liści
https://www.christies.com/en/lot/lot-5171479
[
attachment=57605]
Rzeźbione Onyksowe Cameo XVIIw.
Popiersie Cesarza Klaudiusza
Owinięte i zwrócone z profilu w prawo; w owalnym oprawie z pozłacanej liny, nałożonej na późniejszą ośmiokątną ramę z hebanu i szylkretu, ozdobioną ośmioma pozłacanymi różami, pętla do zawieszenia powyżej
Obecne popiersie znajduje się blisko innej głowy cesarskiej w Monachium. Zob. I. Weber, Geschnittene Steine aus altbayerischem Besitz (Monachium i Berlin, 2001), no. 279.
https://www.christies.com/lot/camee-oval...1492&lid=1
[
attachment=57772]
Owalna kamea z rzeźbionego Agatu Tygrysiego przedstawiająca popiersie władcy, XVII wiek
Brodaty, otoczony wieńcem, trzymający żłobkowany kielich, z głową zwróconą z profilu w prawo;
W złotej oprawie umieszczonej na owalnym podłożu z Agatu w powiązanym medalionie z lustrzanym tyłem, srebrna pozłacana rama z dekoracją z rzeźbionego liścia
Ten bardzo niezwykły obraz może przedstawiać Midasa, legendarnego króla Frygii, najbogatszego ze wszystkich śmiertelników, który popełnił samobójstwo pijąc krew wołu.
[
attachment=61973]
Roman Amethyst ring stone with a portrait of Demosthenes, signed by Dioskourides, late 1st century B.C.
Demostenes słynął z błyskotliwego przemówienia, wzywając Greków do przeciwstawienia się Filipowi Macedońskiemu i jego synowi Aleksandrowi.
Był swego rodzaju ikoną dumy narodowej.
https://www.1stdibs.com/introspective-ma...aved-gems/
[
attachment=61974]
Antique 22 Karat Yellow Gold Carved Lapis Cameo Ring Depicting Apollo
[
attachment=61975]
Wiktoriańskie Kamee Lapis Lazuli 14-karatowe złote kolczyki. XIX w.
Intensywnie niebieski Lapis Lazuli (prawdopodobnie z Afganistanu) został umiejętnie wykonany ręcznie we Florencji, uzyskując małe arcydzieło przedstawiające Florę, Boginię Wiosny z kwiatami na głowie i naszyjnikiem.
Pomimo twardości kamienia artysta wyrzeźbił szczegółową słodką kobiecą głowę z delikatną ozdobą włosów.
[
attachment=61977]
Wyjątkowa broszka Kamea.
Ta wysokiej jakości biżuteria zawiera niezwykłą rzeźbę z bogatego w Miedź minerału Malachitu i jest oprawiona w oszałamiająco dekoracyjną oprawę, misternie grawerowaną i emaliowaną.
Broszka pochodzi z końca XIX wieku, choć jej stylistyka jest bardziej typowa dla wcześniejszych stylów gotyckich z lat 60. XIX wieku.
Zawiera sygnaturę francuską, a sama Kamea prawie na pewno przedstawia żeńską wersję rzymskiego boga Bachusa (lub w mitologii greckiej Dionizosa…
[
attachment=61978]
Ametyst
Owalny klejnot z popiersiem kobiety Flawiuszy, być może Julii Titi
rzymski
Okres Flawiuszyostatnia ćwierć I wieku naszej ery
Pochodzenie
Według daty nieznanej: z Eurypidesem Sepheriadesem; zakupiony przez MSZ od Eurypidesa Sepheriadesa 17 października 1963 r
https://collections.mfa.org/objects/259833